På agendan

När det bara finns ett återbesök hos veterinären på torsdagens agenda och det är avklarat på några minuter känns det gott i både knoppen och kroppen. Mitt ute på den skånska slätten finns han vår veterinär, i hagen betar fåren, lite nyfiket studerar de mig och min kamera.

baggefarfaretNågra andra som också undrar vem jag är, är gässen. glad och tacksam är jag att vi har ett staket emellan oss.

gassPå rad kommer de för att hälsa och jag backar tillbaka lite och ser till att inga fingrar är innanför staketet.

fleragasen1kyrkanVi vinkar hej då, jag och Axl Rose,  sakta rullar vi hemåt i solskenet, genom vårt böljande landskap vart man än vänder blicken så sticker ett kyrktorn upp, det finns nog en kyrka i varje härad, ett vackert inslag.

helikopter

Så står den plötsligt där på ett fält och nyfiket undrar jag vad gör de där…. men det får förbli en undran.

Ha en fortsatt fin torsdag.
Kram Åse  

15 thoughts on “På agendan

  1. Vilka underbara bilder … överallt … när jag bläddrar i din blogg. Får är tacksamma
    tycker jag att fotografera … de är så sällskapliga och sticker inte sin väg när man
    höjer kameran.

    Kram och hoppas du får en fin sommardag du också där du är. Här skiner solen och
    snart ska jag ut på min Morgonrunda med StinaFina.

  2. Fina kort på fåren & gässen 🙂
    Skönt att inte vara helt uppbokad utan ha en ganska ledig dag 🙂

    Undrar vilket ärende helikoptern hade.. VIKTIGT var det säkert.. TUR att de finns 🙂
    Kram

  3. Gäss har jag respekt för sedan jag var liten och blev jagad av en hel flock hos mammas kusin!
    Hann precis in då de var i fatt mig, känner fortfarande hur hemskt det var!
    Kram
    Melodys matte

  4. Vilka fina bilder du tagit. Visste inte att gäss var så elaka. Fina blå ögon. Gillar också att se kyrkor vart än jag ser när jag åker omkring här i bygden. Jag såg också DEN som kom ganska lågt ovanför altanen där jag satt och läste. Hoppas att du njutit extra mycket av denna fina dag. För det har jag gjort…
    Kram

  5. Vilka härliga bilder 🙂 Vad skönt det är att ha dagen fri och bara njuta av naturen!!
    Tur att du höll fingrarna i styr där;) Förhoppningsvis så var det bara en övning…
    Ha en fortsatt underbar dag i solen!!!
    Kramar

Var inte blyg lämna en kommentar

