I hönsgården

Hos världens bästa veterinär kan allt hända,  mitt i de Skånska öppna landskapet där har han sin praktik vår veterinär, idag denna soliga onsdag var vi där för ett återbesök och blev inbjudna i hönsgården. Här samsas Emuerna med höns och får. Emun en nyfiken krabat som mest var intresserade av min klocka, allt som glimmar vill de utforska. 

emu-grasemu-blommaemu-fotHär skulle jag kunna sjunka ned i gräset och bara njuta av hur djuren lever och har det bra, här pickar hönsen mask, tittar lite nyfiket på mig och ser ut att tänka – vem är du, vad gör du här, men du är välkommen.

kycklinghona-kamhonahona1tuppTuppen spankulerar stolt omkring bland sina damer och njuter av livet i sin hönsgård

tuppenaggenI redena ruvar hönorna på sina ägg och visar upp vad de åstadkommit

aggMitt i denna idyll vandrar jag omkring med min kamera känner doften av rapsen, njuter av omgivningen och alla lyckliga djur, känner mig som barnen i Bullerbyn med massor av spring i benen, lycklig och fri.

ladusvalaLadusvalorna flyger ut och in i logen, njuter av sommarvärmen.  Jag är fri som en fågel .

Trevlig onsdagskväll önskar jag er.
Kram Åse

12 thoughts on “I hönsgården

  1. Vad synd att jag inte har närmare till din veterinär. Cecar behöver ta bort tandsten och jag läste hos din veterinär att de har rabatt på det denna månaden. Här är det svindyrt, upp mot 3000 kr, uschinamej men det måste ju göras.
    Kram

  2. Vilka härliga bilder du bjuder på. Bra med länken för jag är inte så nöjd med vår veterinär så jag gör en minnesanteckning. Vi funderar på att byta och jag kollar upp lite olika…

    Trevlig nationaldag!

  3. Kan bara hålla med alla dessa superlativ, helt underbara foton, speciellt för en Storstadsbo att se 🙂

  4. Alltså…jag kan inte läsa vad du skriver. Nä, jag är alldeles bländad av dina bilder! Särskilt de med äggen! Så vackra så att de tar andan ur mig!

    Kram till dig! ♥

  5. Oj vad gullig kyckling…tänk när vi hade höns och fick 10 kycklingar…det var roligt;))
    Ha en fin kväll!!
    Kram på dej!

Var inte blyg lämna en kommentar

