När Anna

Antingen är jag svart eller så är jag vit, det jag brinner för det brinner jag för.
Då går jag all in. 

uganda-2012-417_204011578

När Anna för ett tag sedan skrev ett inlägg om brassbandet Bristol Academy hur dåliga deras instrument är, hur stort behov de är av att köpa nya eller renovera de instrument de har, då gör det ont i mitt hjärta. Brassbandet är en del av barnen och skolan, jag har förstått genom Anna att musiken är viktig för barnen på Bristol, inte enbart för att de älskar det de gör utan också för att genom brassbandet får de in pengar till skolan, pengar som är viktiga för att överleva. 

Lite mail for fram och tillbaka mellan mig och Anna, kunde vi få ihop pengar till två extra resväskor så kan vi få ihop pengar som ska användas till instrument, en härlig summa pengar har landat på Bristolkontot  6750 kronor närmare bestämt.

Bloggvärlden är fantastisk, ni som skänkt en slant är fantastiska, tillsammans kan vi göra skillnad. Vi gjorde det igen och jag är jublande glad och jag vet att Anna, Jennie och Victoria är ännu gladare men jag vet också att gladast av oss alla är Eddie. 

tack tack tack av hela mitt hjärta TACK

uganda_2012_383_51a9a343e087c31f4f614ff4

Härlig onsdag till er alla.
Kram Åse

8 thoughts on “När Anna

  1. Bra jobbat säger jag som faktiskt missade denna gång… Men mitt fadderbarn fick en extra gåva som jag hoppas ska komma till glädje. Fast av hennes brev vet jag att mina små bidrag gör nytta.

    Ha en fin kväll!

  2. Underbart inlägg Åse!! Det gör skillnad med varenda krona och det viktigaste är att vi alla gör skillnad, tillsammans, då blir det just så här bra 🙂 Du gjorde ett superjobb med väskorna och fick alla att känna sig delaktiga!!
    Hoppas du har en härlig dag i solen!!
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

