Vänner emellan

Söndagens fotoutmaning vänner emellan, temat denna soliga söndag är

Något gammalt, något nytt,
något lånat, något blått.
Ett klurigt tema som krävde en del tankearbete 
Något gammalt 
Min farmors symaskin, så vacker med sitt fina lite slitna mönster, med denna har det kanske sytts en och annan klänning att använda till fest en solig sommardag.

hjulet
Något nytt.
Klänningen som är inköpt inför nästa veckas studentfirande, skulle jag nog kunna tänka mig att använda även vid ett bröllop.
klanning1
Något lånat
Boken som jag lånat av min mamma, att plocka fram och läsa på småtimmarna, när man nöjd och glad kommer hem efter en härlig fest med de bästa av vänner.  
bok
Något blått
Mina  Blå blomster koppar, skira, tunna och vackra som gjorde att duka med vid bröllopsfest. 
bla
För visst fördes tankarna i dagens tema till sommarbröllop.
Detta får bli mitt bidrag till dagens fotoutmaning vänner emellan, fler bidrag hittar ni hos Kristina och Maria.
Kram Åse
19 thoughts on “Vänner emellan

  1. Vilken klänning. Så vacker, klart användbar även på ett bröllop och många, många år framöver.
    Härliga bilder, bokens titel hamnade såklart på ett papper.
    Ha det bäst fina du 🙂
    Kram Kristina

  2. Jag hade tänkt delta i dagens fotoutmaning, men hann inte få till bilden!
    Men det var med spänning jag gick in här hos dig, för att se vad du hittat på och som
    vanligt har du klarat utmaningen galant! Fina foton!
    Ha det gott!
    Melodys matte

  3. Vilka superfina bilder!!! Å vilken läcker klänning! Något sådan skulle jag behöva hitta
    till bröllopet vi ska på i sommar 😉
    Sköt om dig!!
    Kramen

  4. Å en sådan gammal symaskin de är så fina med blommor på. Har jag fått en sådan efter min farmor, den var omgjord så det satt en elektrisk liten motor på baksidan istället för trampan och man kunde bara sy raksöm förstås. Var har jag den? Troligtvis på vinden 🙂 Ha en bra kväll Karin

Var inte blyg lämna en kommentar

