2 veckor

Två veckor till semestern och jag ljuger om säger att jag inte längtar, jag längtar mer än vanligt. Få flytta in väckarklockan längst in i garderoben, vakna när kroppen säger att nu har du sovit färdigt, läsa morgontidningen i lugn och ro, umgås med de finaste vännerna, grilla, dricka rosé och njuta tills solen går upp över vår llila stad, ta långa morgonpromenader med de fyrbenta, bara njuta och finnas till. 

fram

Sjunka ned i solstolen med en bok, inga måsten bara vara. Av fyra veckors ledighet ska tre tillbringas hemma och en borta 

hotel-7526-36-0244450-1303300331

Jo, jag längtar mer än någonsin 

24 thoughts on “2 veckor

  1. Det där ser inte alls fel ut! Jag blev så nyfiken så jag var tvungen att leta upp hotellet:) Det verkar inte alls dumt, skulle kunna vara något för oss att fira våra jämna födelsedagar nästa år:) Hoppas på en liten reseskildring från dig och ett utlåtande om hotellet:)

    Jag har också två veckor kvar innan min ledighet kör igång, som jag längtar!

    Ha det fint, trots lite jobb till!
    Kram
    Suz

  2. Jag har tagit sommarledigt, jag… fast ska jobba ett dygn den 6 juli, då det var helt omöjligt att hitta någon vikarie. Men sen är jag ledig till 25 augusti, eller nåt sånt. Minns inte riktigt *S*

    Hoppas att ni får en fantastisk resa, det ser ju helt underbart ut!

  3. Förstår att du längtar, men ska du sitta i solstolen, så är nog inte den här veckan bästa veckan att ha semester, för det ser ut att bli alldeles för många regnskurar för det! Träffade en sur Stockholmare i Skillinge idag som svor över det skånska vädret! Det är minsann mycket bättre väder och många flera soltimmar i Stockholm!
    Och tänk, jag lyckades hålla mig ifrån att säga åt honom att åka tillbaka dit!
    Kram Melodys matte

  4. Förstår att du längtar till din semester….hoppas solen och värmen också håller i sej…..
    I dag har jag solat lite….passar på när solen visar sej;)
    Kram bia

  5. Här njuter vi för fullt av sommaren. Så skönt! Den 11/7 åker vi också på solsemester! Så skönt! Snart kommer dina semesterdagar också! KRAM! Anna

  6. Jag känner igen det där…
    Sista dagen innan jag gick på semester så tänkte jag: Orkar inte en dag till=))
    Kommer bli härligt när det är dags!
    Kram Hannis

  7. Ja tack hade gärna tagit semester nu men jag får allt vänta till v 31 innan jag får ledighet, känns som en evighet. Kramisar Tina

  8. Härliga bilder!!! Å visst är det härligt att vänta 😉 Ännu härligare att få ha ledigt och bara ta dagen som den kommer!
    Sköt om dig!
    Kramen

  9. Åååhhh den poolen såg inte fel ut. Jag börjar med att längta efter ledighet, ska bara vara hemma då det stundar en flytt i slutet på augusti. Men skönt att bara få ta dagarna som dom kommer. 😊

  10. Semesterlängtan… så är det nog för de flesta som jobbar… Du kommer säkert att få underbara semesterveckor både hemma och på det härliga semesterresmålet 🙂
    Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

