8 timmar

Åtta arbetstimmar kvar att avverka,när klockan slår 16.00 denna fredag då startar jag min efterlängtade semester, då ska jag inta semesterlunken, stoppa in väckarklockan allra längst in i garderoben och inte tänka på jobbet en endaste gång. Bara vara och njuta. 

DSC06402

I förrgår kom hon min namne och kiwi väninnan, hon som kan mig utan och innan, nästan svarar på mina frågor innan jag hunnit ställe dem. Även om hon bor och lever på andra sidan kulan och vi inte ses så ofta nu mera, så tar vi vid där vi slutade. 

DSC06389

När vi väl ses blir nätterna långa, mycket ska avhandlas, stötas och blötas. Skratta och gråta, fnittra som tonåringar åt våra ungdomsupptåg, många gånger säger vi nästan i munnen på varandra – minns du.
Precis så som härlig vänskap ska vara.

Önskar er alla en härlig fredag, njut och fånga dagen.

Kram Åse 

24 thoughts on “8 timmar

  1. Det är härligt med en sån vänskap. Jag får mitt vänskapsbesök om 1½ vecka och jag längtar för det är bara en gång om året vi kan träffas, för hon bor i Tyskland.

    Önskar dig en skön semester.

  2. Åh vad härligt!!!! Hoppas du får en riktigt härligt slapp och skön semester i precis den
    lunken du vill 🙂
    Kramar

  3. Härligt att ha allt framför sig :).
    Ovärderlig vänskap som man ska vårda ömt…som ni gör. Ha det så gott.

    Åk till Sövde för det är vackert och de har god äppeljuice, cider, must mm.

    Kram
    annika

  4. Åh, så härligt med en sån vän ❤
    Fina ni är båda två 🙂
    Ps, kanske kommer vi förbi ert hotell v 29 el 30, då vi tänkte bila ner till Skåne och vidare till Köpenhamn..
    Är det fullbelagt så vi borde förboka isåfall?
    Kramar Åsa

  5. Ha en riktigt skön semester! Det är ju nu det fina vädret ska komma tillbaks:) Själv har jag fyra arbetsdagar kvar nästa vecka, men jag uthärdar!

    I helgen har vi evenemang i Sövde amfiteater, så då har vi fullt upp och sen handlar det ju bara om timmar innan vi också kan säga att NU ÄR DET SEMESTER!

    Ha det gott!
    Kram
    Suz

  6. Åhhh den känslan…sista timmarna innan semestern startar…Den är härlig!
    Ha en fin helg nu, det är utlovat vackert väder hos oss i Skåne ☀
    Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

