I sommarskrud

Solen skiner, stockrosorna blommar och vår lilla stad fylls av turister, ett mångfald av olika nationaliteter. Den ena marknaden avlöser den andra.

marknad

Medan besökarna spankulerar i Wallanders fotspår drar jag mig tillbaka och njuter av lugnet i bakgatorna, himlen som är klar och blå ovan hustaken, solen som värmer min nacke, där i våra små gränder kan jag vandra i evigheter, filosofera och njuta av det som bjuds. gata

Stockrosor som klänger längs husfasaderna, en humla som surrar, en liten stad i ljuvlig sommarskrud. 

hus

man

stockrosen

knopp

mormoranitas

Önskar er en fin tisdagskväll
Kram Åse

20 thoughts on “I sommarskrud

  1. Vilka underbara bilder du bjuder. Vilken fin stad du tycks bo i. 🙂 Jag väljer också helst bakgatorna eller tidpunkter då det är ett lugnare livstempo. En bra bit från marknaderna som bara lockar mig en kort stund. Den där Wallander har fått många att följa i hans fotspår. Själv går jag helst i Åses. Tre av dina bilder är motiv av de som jag och Solveig tagit på mornarna. Vi tycks ha samma smak. Fast dina är finare. Jag visste heller inte att stockrosor är farliga.

    • Visst är vår stad ljuvlig och tänk jag njuter lika mycket oavsett årstid, sol och fågelsång, regn och rusk eller snöyra. Det finns något där oavsett väder som gör mig glad, harmonisk och lycklig. Det är helt enkelt bra här.

  2. Vi

    Vilka underbara bilder! Ystad är en mysig stad. Har tillbringat många stunder där förut. Älskar att strosa runt.
    Saknar fisken vid kåseberga och sedan sitta o äta den bland vallmoblommorna upp mot ales stenar..
    Kram

  3. Alltså det måste bli en tur till Ystad på semestern, såååå vackert. Tack för tipset på en fin restaurang oxå. Kramisar Tina

  4. En vacker sommarstad i ett nötskal! Finns en del stockrosor här med och jag är frestad att testa själv. Men de är ju så giftiga. Tänker på hundarna…

  5. Så vackert med alla rosor!
    Tycker det är lite mysigt när turisterna kommer. Blir lite stolt när dom går runt och fotar i min stad=)) Kram Hannis

  6. Så himla vackert det är där i Ystad. Jag har sagt det förr och säger det igen att nästa gång det blir Sverigeresa av så blir det en tur söder ut till Skåne och Ystad. Har via dig och bloggvärlden fått se så mycket fina bilder därifrån. Helst skulle jag vilja åka nu men det går ej.
    Även resturangerna du visar ser så fina ut.
    Visst är det underbart roligt med att gå på marknad. Vi har en hel del runtikring oss men inte allt för nära så det blir inte så ofta. Men ibland tar vi oss tid att åka iväg och det är lika mysigt varje gång även om barnen inte riktigt har lärt sig uppskatta det hela.
    Ha en skön onsdag!
    Kram Anette

  7. Vilka fina bilder från vår lilla stad! När det är så här fint väder är det landet som gäller för
    oss, men när jag ser dina foton så längtar jag efter en dag i stan! Helt otroligt hur rosor och
    stockrosor kan växa i gränderna!
    Kram
    M.E

  8. Ser helt underbart ut! Jag som inte gillar ”turistfällor” skulle också välja de vackra bakgatorna. Så vackert med de klängande rosorna och alla fina stockrosor.
    Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

