home sweet home

En vecka går fort, en vecka fylld av njutning, sol och bad i ett kristallklart Egeiska havet, fantastiskt boende, härliga promenader i Pythagorions underbara små gränder. Ljuvliga minnen att plocka fram när höstmörkret kommer krypande. 

badet

stenar

Borta bra men hemma bäst. Två glada hundar mötte och hälsade oss välkomna. Ta morgonpromenaden i sin egen lilla vackra stad, njuta av det man har i sin vardag. Sjunka ned med morgonkaffet i vår egen lilla oas, det är en annan lisa för själen.

axl-ruby

fonster

rosmarin

Kram Åse

31 thoughts on “home sweet home

  1. Visst är det härligt att få lite miljöbyte ett tag, men som du skriver, så är det väldigt skönt att komma hem igen. Speciellt om man möts av några glada fyrbenta.
    Fina bilder som vanligt :-).

  2. Välkommen hem och tack för att jag har fått ”följa med” på er härliga semester 🙂 Du tar fantastiskt fina bilder! Men visst är det så att borta är bra men hemma är bäst.
    Ta och njut av dagarna och ha det gott!
    Kramen

  3. Njuter verkligen av att se dina vackra bilder ! – Dessutom är du ju så duktig på att beskriva och förmedla känslan att vara där. Underbart är kort men minnena har man ju alltid kvar !
    Kram och välkommen hem till underbara Sverige !
    Kram Anneli

  4. Borta bra men hemma bäst.
    Är det inte så man brukar säga. Och visst är det skönt att åka bort men erkänn, det är allt skönt att komma hem igen.

    Kram

  5. Det är bara att fortsätta att njuta av sommarvärmen här vid Sydkusten, för nu kan väl ändå ingen klaga på vädret? Eller?
    Välkommen hem till vår lilla stad, som jag inte vistas så mycket i för tillfället, men posten ska ju hämtas och mat ska handlas och så bara måste jag ju till surdegsbageriet ibland!
    Kram
    M.E

  6. Ååå har ni vart ute och rest ❤ !! Jag vill oxå!! Det är för kallt här hemma och jag känner mig så frusen hela tiden. Kramkram

    • BeA du är på fel ställer i vårt avlånga land, här kom vi hem till svensk sommar när den är som bäst 27-28 ljuvliga grader. Varm kram till dig min sköna böna ❤

  7. För mig är det just nu tvärtom räknar dagarna tills jag får komma hemifrån o åka iväg, men jag är precis som du, högst två veckor, sen längtar jag hem igen. Underbara bilder. Kramisar Tina

  8. Underbara bilder blir så sugen på medelhavet. Visst är det skönt att åka bort men precis lika skönt att komma hem. Vilken tur 🙂
    Härligt med hundisarna.
    Krameli kram

  9. En vecka går alldeles för fort!! Men underbart har vi båda haft!

    Härliga bilder! Älskar det varma kristallklara vattnet och de ljumma varma kvällarna. Det är det bästa!

    KRAM Anna

  10. När jag ser dina bilder så längtar jag till Södern…..vi kanske åker till Turkiet i slutet av sommaren., jag är sååå ressugen i år….men om några dagar kommer värmen tillbaka och då ska jag o dottern lägga oss på ”playan” och bara ha de bra ;)))
    Må så gott min vän!!!
    Tjingeling!!

  11. Oj vad snabbt en vecka går! Tur att vädret här hemma inte är att förakta så att chocken att komma hit inte blir så stor, haha!

  12. Vilken underbar semester ni verkar ha haft. Och visst blir man glad av dom där svansviftande glädjespridarna när man kommer hem, oavsett om man varit borta en vecka eller ett par timmar.
    Underbara bilder!
    Kram Helén

  13. Å vad jag gillar dina bilder, kan riktigt känna medelhavet när jag ser dom och jag skulle gärna kunna äta salladen sittande på en av de knallgula stolarna. Ha det bra Karin

Var inte blyg lämna en kommentar

