ett möte och en insamling

Morgonen startade med en himmel som var fylld av moln och i min mage virvlade fjärilar, virvlade omkring så där som det gör när man ska möta någon för första gången. Någon som man bara mött i bloggvärlden, pratat med i telefon men aldrig tittat i ögonen, samtidigt som solen trängde igenom molnen virvlade hon in och mötet blev precis så som jag tänkt mig. In genom min ytterdörr steg en tjej med glada ögon och en klingande norrlandsdialekt.

Fullpackad med kamera, objektiv, stativ och fika, medan hon riggade och  fotograferade   varje liten vrå i vårt hus, pratade vi precis så som man gör med en vän man träffar ofta, om både ditten och datten, när fotograferandet var avslutat slog vi oss ned i solen, njöt en stund av baguette, brieost, oliver och olivolja och fortsatte vårt samtal.  Nya möten berikande och intressanta.

blomma

klanga

Ni som tittat in här ett tag, minns säkert den insamling vi drog igång för att kunna köpa in några nya instrument till barnen på Bristol Academy i Uganda, det var trögt i starten och både jag, Anna, Jennie och Victoria kände nog att detta var kanske inte någon bra idé, men plötsligt hände något , och en dag i juni hade 15.000 kronor kommit in på Bristol kontot. Jag var jublande glad men gladast av oss alla var  Anna, Jennie och Victoria som kämpar och jobbar så hårt  för att hjälpa och stötta barnen på Bristol Academy. Tre tjejer som lägger ned sin själ i barnen på skolan, som jag beundrar för deras kämparanda.  Men gladast av oss alla var Eddie, som nu kunde köpa in en Trombon och en Tuba till skolan. Två nya instrument så viktiga för barnen på Bristol. 

Mitt allra varmaste tack till er som skänkt en slant och gjorde detta möjligt.

eddie

 Ha en fortsatt fin fredagskväll
Kram Åse

23 thoughts on “ett möte och en insamling

  1. Ping: Ännu en resa till Uganda | And then there was !

  2. Kul att träffa bloggare i verkligheten! Det ska jag också göra nu, för nu ger jag mig av på bloggturné ett par dagar! 🙂
    sv:
    NÄ, visst är det bra att ha kul på jobbet, men semester är ännu bättre!!! 🙂

  3. Välkommen hem efter din vackra resa. Att träffa bloggvänner som det stämmer med är väldigt roligt.
    Underbart att det blev en lyckad insamling.

    Kram
    annika

  4. Jag har nog funderat lite över hur det gick med insamlingen! Så jätteroligt att det blev en summa
    till instrument! Och nog blir jag lite nyfiken över vad det är för hemma hos reportage som gjorts hos dig! Hoppas vi får tips om var vi kan se det!
    Kram
    M.E

  5. Vad kul att träffa en bloggvän 😉 Hoppas ni får en härlig dag tillsammans. Ja du var inte ensam om att bli överlycklig över instrumenten till Bristol 🙂 Det var fantastiskt det ni gjorde!!!!!
    Sköt om dig!
    Kramen

  6. Men gud så roligt att träffa en bloggvän öga mot öga** ofta stämmer bilden man har skapat via bloggen tycker jag. Otroligt så fina kontakter man knyter över nätet….
    Kramen o ha en riktigt skön dag♥

  7. Jag stötte på en bloggvän i våras på HM här i stan….kände igen henne från bloggen och gick fram och frågade om det var ”hon”….och det var det!!!!…Kul och helt apropå ;))) så kan det gå!…..roligt med insamling som ger så mycket….
    Kram bia

  8. Härliga sommarbilder. Bra att det lyckades till slut med insamlingen. Jag hade också fjärilar i magen i torsdags kväll, när jag äntligen skulle träffa någon som jag bara sett på kort och haft kontakt via andra mediekanaler i fyra år. Direkt var isen bruten och fjärilarna flög ut i sommarkvällen efter välkomstkramen. Helgkram

  9. Härligt att träffa en bloggvän… tänk så många nya vänner man får genom bloggandet 🙂
    Så underbart att barnen på Bristol fick sina nya instrument!
    Har läst ifatt dina senaste inlägg och vilka sköna och fina semesterdagar du har haft… bilderna är helt fantastiska!
    Ha det gott!
    Kram

  10. Ja tänk vilka fina vänner man faktiskt får via bloggen 🙂
    Det trodde jag inte innan jag började blogga 🙂

    Roligt att insamlingen går så bra 🙂
    Kram

  11. Ja, visst är det en härlig värld en här bloggvärlden! Så många fina och spännande möten som man inte hade fått vara med om annars.
    Behjärtansvärt med insamlingen som jag tyvärr helt har missat. Men det är så fint när man kan glädja någon tycker jag.
    Hoppas du får en riktigt fin helg!

    Kram!

Var inte blyg lämna en kommentar

