17.58

Tisdagkväll kl. 17.58 stod jag där på pågatågsstationen och väntade, så rullade hon in Signe Jansson barnmorskan som förändrade synen på barnafödandet och lärde ut vikten av profylax.

DSC07382

Nu var det inte Signe jag skulle möta utan den här sköna bönan, som jag inte fick med på någon representabel bild, så denna har jag snott. (utan tillåtelse) 

img_6905_51bca357ddf2b30ea76b3949

Den regntunga tisdagen hade övergått i en solig kväll och vi vandrade i väg bland turister och flanörer tills vi kom till Norra Promenaden, slog oss ned och beställde in en smarrig paj och ett gott vin. 

DSC07402

Pratade och stort och smått, om livet och alla dess vändningar, utan att känna till varandra växte vi upp i samma lilla byhåla. Fnissade åt hur lika vi tänker, ett och annat spöke kom också på tal…… 

DSC07401 

När övriga gäster tackat för sig och gått hem, kände vi att nu vill nog personalen också gå hem, annars hade vi nog suttit kvar och sett solen gå upp över Ystad. 

DSC07391

En kväll att bära med sig, tack Carina för några timmars härligt bubbel, en kväll som blev precis så härlig som jag förväntat mig. 

Kram Åse

24 thoughts on “17.58

  1. Jag tycker det är tufft med alla namn på Pågatågen. Vissa av dem är okända för mig. Tjejen som du stal en bild från verkar bekant på något vis. Är hon en Tv-kändis? 😉 Festligt att ni bott på samma ställe. Kalla det bara inte för en byahåla. Vilken fin sommarpärla A är. Tid är ett försvinnande ting när man är tillsammans med någon trevlig person där kemin stämmer, där skratt, skämt, gråt och allvar blandas i samma skål. Bilden utanför såg stämningsfull ut. Spökhistorier. Det märks att det är sommarbloggstiltje. Något som jag missat. Kram från en ”byahålsfan”.

    • Japp, hon är definitivt en TV-kändis, Bosse. Jag känner nämligen oxå igen henne! 😉
      Men du…vi är uppväxta i S och inte A. Och S ÄR en byhåla! 😀

      Kram från mig!

      • Och jag glömde be om autografen, 😉 och jag är ju uppvuxen i både A och. S eftersom vi lämnade S för Öremölla när jag var 12 detta blev ju väldigt förvirrande. 😃😃

  2. Vad härligt det låter! Och att ni vuxit upp i samma by, vilket sammanträffande!
    Har du någon ny spökhistoria på g förresten, var så spännande att läsa om sist.. 🙂
    Kramar!

  3. Vad härligt du beskriver erat möte,och jag kan tänka mig att det blev mycket surrande,och det är ju det som är så underbart att kunna prata om allt och känna sig trygg och bekväm tillsammans..
    Kram vännen♥

  4. Signe Jansson var högaktuell när jag födde för lite drygt 30 år sedan och både du och Carina har varit högaktuella denna sommar.
    Tyvärr fick vi inte talas vid så mycket på ”storträffen” men jag kan intyga att allt du säger om Carina är sant.
    Förstår att ni haft en underbar kväll och jag hoppas att ni/vi får fler!

  5. Hej. Så härligt ni verkar ha haft det. Man vill att såna trevliga kvällar aldrig ska ta slut. Både du och din vän har lagt ut fina bilder från er kväll på era bloggar. Ha en fortsatt fin sommar nu. Hej svejs.

  6. Tack själv fina du! ♥ En härlig beskrivning av en minst lika härlig kväll, som jag tycker att vi gör om. Snart. 🙂 Och då fortsätter vi att utveckla våra tankar och spökhistorier, tycker jag. Bland annat. 😉

    Kram från mig!

Var inte blyg lämna en kommentar

