tiden

Tiden går fort när man har roligt, det känns som det var igår jag hade den där intensiva längtan efter semester. Sovmorgon, grillkvällar, sol och bad, sena kvällar med härliga vänner, allt det där ljuvliga som hör sommar och semester till. 

Fyra veckors ledighet och jag undrar vart tog de vägen, fredag och sista semesterdagen, ljuva juli har övergått i augusti, nästa vecka kallar arbetsplatsen och jag hänger inte riktigt med.

bi

blomma

ruby

Ha en fortsatt fin fredag, njut och fånga dagen.
Kram Åse 

21 thoughts on “tiden

  1. Nog kunde tiden stanna upp lite ibland, men vi som är lyckligt lottade att bo i semesterparadiset,
    vi fortsätter ju att njute av sommaren fastän det är lite jobb ibland! Eller hur?
    kram
    M.E

  2. Wow vilka bilder, du har verkligen fångat biet/flugan perfekt!!! Ja tänk vad tiden går fort, men du verkar ha njutit av den iaf 🙂 Det gäller att passa på att unna sig att njuta, att inte jäkta runt och fånga något man inte hittar.
    Ha en fortsatt mysig helg!!
    Kramen

  3. Det kunde varit värre om du tyckt att det var de fyra segaste veckorna på många somrar. Varför tar de aldrig slut? Istället är det beviset på att du fått uppleva en skön blandning av det som hör ihop med en lyckad semester. Egentligen har du semester varje gång du tar bilen till och från jobbet. Vänta lite. Jag tycker att du ska börja cykla på måndag. Du och din fantastiska kamera. Vilket team. Givetvis får du starta en stund tidigare. Jag ser fram emot underbara bilder på tisdag. Kan knappt vänta. 🙂 Kram

  4. Samma här, börjar jobba på måndag efter en härlig semester.
    Tack Åsa för mycket underbar läsning från din blogg med jättefina foton, kan inte säga det för ofta.
    Ha en fortsatt skön Augusti!

  5. Pratade idag med en god väninna och hon blev så förvånad när jag sa att jag redan hade haft två veckors semester och det hade verkligen gått två veckor sedan vi pratade sist om att träffas över ett glas rött….jodå, tiden rusar iväg, även om jag tyckt att mina två veckor har varit behagligt långa….men jobbdag på måndag…i två veckor sedan har jag ännu en veckas semester, den är god att ha

  6. Nej, vart tar tiden vägen?? Juli hade minst lika bråttom som juni känns det som, nu må väl augusti slå i bromsen lite i alla fall…Men inte kan vi klaga på den här sommaren, värmerekord både lite här och där. Även inomhus…det har sina nackdelar att jobba på ett äldreboende, de gamla tycker det drar om man så smyger upp det minsta lilla fönstret…så huvudet blir ganska tungt efter en dag. Önskar jag hade ett hav runt knuten att svalka mej i när jag kommer hem…
    Ha det så gott, och jag önskar dej en riktigt fin helg som avslutning på semestern!!
    Kram kram

  7. Så duktig du är med kameran! Jättefina bilder!
    Jo du, underbart är kort! Förhoppningsvis så har sommaren fortsatt fina dagar att bjuda på, trots att semestern är över.
    Kram och trevlig helg!

  8. Jaa du, visst har sommaren gått fort…men vi har ju en månad kvar iaf….och den har ju börjat bra med sol och värme (förutom någon dag med regn)….ikväll ska vi ut och äta på ett uteställe igen, fniss….det är så härligt att sitta ute och äta och njuta av sol och värme;)
    Ha en fin helg!!
    Kram bia

  9. Kanske hann man inte med allt man tänkt sej, men visst blev det bra ändå? 🙂
    Började jobba igår efter lite drygt 4 veckor, men än finns tid till det som hör sommaren till!
    Kram och trevlig helg!

Var inte blyg lämna en kommentar

