nya energier

Första arbetsveckan efter fyra ljuvliga semesterveckor, jag startar med en ledig dag. Innan stranden fylls av brassestolar, parasoll, platshinkar och badbollar passar vi på att njuta av en härlig morgonpromenad.

 Oavsett väder eller årstid behöver jag komma till havet, bara se att det finns kvar, få ta några djupa andetag, andas in havsdoften, känna brisen i ansiktet, njuta en stund av dess krafter, låta koppen fyllas av nya energier.

fanny-ruby-axl

saltan

yoga 

Önskar er en fin start på en ny vecka.
Kram Åse 

27 thoughts on “nya energier

  1. Ja, havet är havet och det skulle vara sååå svårt att leva utan det helt och hållet. Vilken underbar bild/bilder … Du är en mästare!

    Kram!

  2. Fina bilder och den sista på bryggan var jag tvungen att kika närmare på, för jag förstod först inte vad det var. Riktigt fin bild blev det.

  3. Visst är det nåt speciellt med havet…gillar också havet….får ett slags lugn när jag kommer dit;))….och vi bor ju bara ett stenkast från havet på sommaren :))
    Ha en fin start på veckan
    Kramis

  4. Härligt sätt att börja nya arbetsveckan på…haha…det gillar jag:)
    Underbara bilder & lyckliga dig som har havet i närheten!

    Kram Åsa

  5. Vackra bilder!
    Önskar jag hade närmre till havet. Inbillar mig att jag skulle ta långa morgonpromenader längs stranden och njuta av lugnet innan staden vaknat. Romantiskt och rofyllt.
    Jag börjar jobba nästa vecka.
    Kram Kristina

  6. Jag är uppvuxen vid havet och skulle inte vilja bo någon annanstans. Doften av havet…. underbart!
    Härligt att starta arbetsveckan med en ledig dag och hoppas du får en lugn dag på jobbet i morgon 😉
    Kram

  7. Haha, jag trodde först att det var ett gäng flaskor där på bryggan! Men så tittade jag ordentligt. Hurtiga typer det där!
    Härligt att börja arbetsveckan med ledigt. 😉

  8. Ja kan en ny arbetsvecka starta bättre än med en ledig dag? Skulle inte tro det.
    Havet är underbart. Jag saknar vatten ibland. Inte för att jag bodde direkt nära vattnet i Stockhoklm men istort sett så såg jag ju vatten varje dag när jag reste till och från jobbet och det var nära om man ville ha ”sjölukt”. Nu tar det en bra stund att ta sig till havet men det går det också.
    Njut din dag!
    Kram Anette

  9. Jaa, havet, det är så mäktigt..jag blir alltid lugn av det, harmonisk liksom..undrar alltid varför..samma med öppen eld 🙂
    Kramis!

  10. Härligt! Tänk att starta dagen där på bryggan med lite Yoga eller annat livgivande.
    Skönt att kunna mjukstarta arbetsveckan…det borde vi alltid göra.
    Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

