Trollsländan

Det var inte så svårt att ta sig till arbetsplatsen idag, även om jag kunde höra hur både min bok och solstolen ropade, kom hem, kom hem vi saknar dig.
Som vanligt var jag i god tid och tog chansen att stanna till vid en liten å som mynnar ut i havet inte långt från min arbetsplats.

Här flyger trollsländorna lågt längs vattnet, vackra i sina blå och gröna toner, dessvärre alldeles för snabba för både mig och mitt objektiv. 

vattenEn rofylld och vacker plats, här stannar jag gärna en stund när tid ges. Tar några djupa andetag filosoferar i min egen värld en liten stund. En plats för bara vara. 

Just idag när jag satt där vid å kanten gick mina tankar till en nyvunnen vän, till henne skickade jag genom tanken styrka och kraft. 

borre

borre1

fjarril

gras

rolleka

torr

Ha en fortsatt fin kväll.
Kram Åse 

29 thoughts on “Trollsländan

  1. Men? Här HAR jag kommenterat, det är jag säker på. Alla bloggar verkar mobba mig nu…

    sv: Vi är kvar i Alaska. Var bara ute på en attans lång utfärd idag 🙂

  2. Vilka fina bilder!! Underbart!

    Ja…tänk..det måste ha varit samma båt vi såg. Jag befann mig vid Mossbystrand…tror jag det heter. Ligger lite utanför Ystad. Fantastiskt vackert!

    Hoppas du får en skön helg!

    Kram Cecce

  3. Vad härligt att ha den tiden på sig när man ska till jobbet så att kameran kan följa med. De marginalerna har jag ALDRIG när jobbet är målet. Får vara glad om jag överhuvudtaget kommer i tid 🙂

  4. Hej fina Åse! Vackra bilder som vanligt hos dig! Satt och läste ikapp inläggen jag missat hos dig och såg då att du nämnt mig! Åh du fina, det var sååå kul att träffa dig och din fina familj!!
    Vi måste se till att ses igen, om inte annat så för en fika på stan!

    Kram till dig!

  5. Vilka bilder!! Men visst är det väl lite segt i alla fall att börja jobba…?? Själv har jag liksom inte kommit igång riktigt än, känns det som, men jag har ändå varit igång ett par veckor nu. Försöker väl förtränga verkligheten kan jag tro…
    Kram kram

  6. Visst är det nåt visst med vatten!?
    Det finns inget bättre ställe att sitta och samla tankarna, filosofera och komma ner i varv.
    Jag har också en nyfunnen vän som får, och behöver, en massa tankar i dessa dagar.
    Kram till dig.

  7. Underbara bilder! Och ja, där är bara så vackert! Och är en perfekt plats för ”fnulerier”. Tror bestämt att även jag ska ta mig en tur dit…

    Kram från mig!

  8. Visst är det underbart med platser där man kan stanna till – och bara vara – i denna vår alltför stressade värld. Vi har ju cyklat och åkt förbi ”ditt” hotell många gånger, så jag vet att det är gott om sådana här små platser i de trakterna. Som vanligt är dina bilder helt fantastiska!

  9. Såna där som är snabba och smiter undan är såååå irriterande! Dom är ju så vackra och man vill fånga dom på bild…

    Men allt annat var ju hur vackert som helst!
    🙂

Var inte blyg lämna en kommentar

