Som färgglada fåglar

Vi tog bilen och åkte mot Österlen, ingen färdplan inget mål. När vi närmade oss Hammarsbackar upptäckte vi dem, skärmflygarna, så klart var vi tvungna att stanna till. 

DSC08047  

Några steg ut i luften och uppåtvindarna fångar dem, tyst och rofyllt glider de i väg. Under sig har de de branta kullarna mot havet vid Hammarsbackar, en vidsträckt utsikt som måste vara fantastisk. Längs vår vackra kustlinje flyger de, slår följe med glador och tornfalkar, fria som en fågel. Landar där de startat precis bredvid fikakorgen.

Jag fascineras och undrar skulle jag våga. Skulle du ?

kristina2

kristina3

DSC08038

DSC08046

DSC08048

DSC08056

DSC08059

DSC08073

DSC08054

Vår färd fortsatte mot nya mål….
Ha en fortsatt fin lördag.
Kram Åse

Vill ni vara med i min ”utedass” tävling så klicka här. 

21 thoughts on “Som färgglada fåglar

  1. Ping: Äppelkusten | And then there was !

  2. Vilken frihetskänsla, måste vara underbart att få segla fram högt där uppe, om jag skulle våga hm kanske….Fantastiska ögonblicksbilder. Kramisar Tina

  3. Oj oj! Det ilar i min mage bara jag ser dina bilder! För flera år sedan vågade jag mig på att flyga fallskärm efter båt tillsammans med min pappa men det skulle jag aldrig våga att göra om 🙂
    Inser att jag är väldigt sen med min kommentar kring ditt fina inlägg till Fotoutmaning vänner emellan men bättre sent än aldrig eller hur 😉 Det var ett fint inlägg.
    Kram Maria

    • Med tanke på det lilla planet ni farit runt i , förstår jag att du skulle våga, frågan är om inte Bruce hade valt att stanna på marken 😉 kaxig är han men modig …. Vet i skytton

  4. Hmm… tveksamt om jag skulle våga. Är ju så höjdrädd. Fast å andra sidan förvånade jag mig själv då jag bergsklättrade på Skuleberget, trots min höjdrädsla 🙂
    Det var vackert i alla fall med dom färglada ”fåglarna”
    Kram

  5. Fina bilder. Ibland är det helt rätt taktik att inte ha något mål. Många gånger kan det bli en vinstlott full av överraskningar. Förväntningarna är inte så högt uppskruvade. I rätt väder och med trevligt sällskap går det sällan fel.
    Svaret är på tre bokstäver. Men jag tror att det är en härlig upplevelse och att det kittlar läckert i magtrakten. Fast då skulle det vara en ”tandemflygning”. Nu tillbaka till längdgropen. En ofarlig syssla. Att heja på i soffan. Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

