The stars of the sea

Klockan 14.00 skulle hon glida in i Ystadshamn, ett av världens största segelfartyg.  Jag skulle stå på första parkett och ta emot henne,  Star Flyer. Få se henne majestätiskt glida in i hamninloppet. När klockan slog 15.30 kom jag på vad jag missat.

I hamnen låg hon förtöjd, detta pampiga fyrmastade skonertskepp. Som en drottning stolt och vacker. 

DSC08204

DSC08133

Att få se henne från insidan hade varit en dröm,  vackra hytter, magnifika salonger, doften av teak och mahogny, säkert med den mest formidabla inredning.  Ombord njuter med all sannolikhet resenärerna av kulinariska måltider från jordens alla hörn, utsökta viner och högsta service. Redan vid landgången var det stopp, även om jag la huvudet lite på sned log mitt bredaste leende och bad snällt fick jag nöja mig med att njuta av utsidan.

DSC08151

DSC08130

DSC08136

DSC08139

DSC08140

DSC08146

DSC08154

DSC08161

DSC08166

DSC08170

DSC08196

DSC08198

Ha en fortsatt fin måndagskväll.
Kram Åse 

Glöm inte hänga med på min ”dasstävling” du hittar den här. 

24 thoughts on “The stars of the sea

  1. Wooow säger jag bara!! Så mäktig hon är!! En dröm att någon gång i sitt liv få följa med på en tur…ända tills jag såg ett program på tv om alla dessa pirater som härjar nu, fler och fler blir dom. När vi var i Valetta på Malta för ett ental år sen så kom det in ett gigantiskt segelfartyg där, som gick på kryssning i Medelhavet. Ägdes av nån rik oljeshejk påstods det, och inga andra båtar fick komma i närheten, så där fick verkligen fantasin fart!!
    Förstår att du blev besviken att du inte fick komma ombord…
    Kram kram

  2. Wow… vilken otroligt vacker båt! Och som vanligt tjusiga bilder! Synd att du inte fick gå ombord… skulle gärna sett lite bilder inifrån 🙂
    Kram

  3. Vilket vackert fartyg! Förstår att du velat komma ombord. Kunde du inte utgett dig för att ha kommit från ”Ystan” eller något :)??
    Ha en fin kväll!
    Kram

  4. Tjusigt skepp….jag kan också känna doften av teak och hav och höra kluckandet från havet när jag ser skeppet….det är bara fantasin som sätter gränser….;)
    Kram bia

  5. Oj vilken vacker skuta!

    sv: Jag kommer med samma råd till dig som till ett par andra. Hur man lär skillnad på väderstrecken;
    Jag har den där ramsan helt klar för mig, den som jag lärde mig på lågstadiet:

    Klockan tolv jag står i backen,
    solen värmer mig i nacken
    näsan är åt norr
    ryggen är åt söder
    vänster arm åt väster
    höger arm åt öster.

    Men sen ändrar dom ju tiden hela tiden, när är klockan 12? Och var är höger och vänster? Dessutom fungerar det överhuvudtaget inte alls på södra halvklotet…

    Nej. Finland – Norge funkar bättre 😀

  6. Den skulle jag velat se, så vackert fartyg! Trist att de inte har visningar!
    Kan det vara så bra att det ligger kvar i morgon? Ska ta mig en titt i hamnen!
    kram
    M.E

Var inte blyg lämna en kommentar

