Ännu en resa till Uganda

Det finns människor jag beundrar mer än andra, för deras styrka, deras mod och deras engagemang,  Anna och Jennie är två fantastiska stjärnor på vår vackra Moder Jord.

När jag för första gången kom i kontakt med Anna och Jennie via deras blogg Eddie och Barnen på Bristol Academy var i början av 2012, jag läste,  jag skrattade och jag grät. Under en av deras resor till Uganda fick dockan Charlie följa med för att landa i en famn hos ett litet barn i Uganda. Dockan som jag gav namnet Charlie, döpt efter en underbar kille som själv gjort en livsresa.

dsc_0818_520de912e087c3583277a86c 

När Anna och Jennie reste till Uganda och Bristol i februari, gjorde vi tillsammans det möjligt för dem att checka in två extra resväskor, 4300 kronor samlades in och hamnade på deras konto, pengar som täckte den övervikt de var tvungna att betala för att kunna ta med sig kläder, skor etc till barnen på Bristol.

Ett sätt för Eddie och barnen på Bristol att själv samla in pengar för att överleva är det brassband man har på skolan, de spelar på olika functions och får på så sätt ihop en liten slant.

Instrumenten är slitna och i dåligt skick och när jag hade mail kontakt med Anna i maj, förstod jag att något måste göras vi måste fortsätta hjälpa, lite fjärilar i magen hade jag, skulle vi än en gång lyckas dra igång en insamling till renovering och inköp av nya instrument.  Vi gjorde det och vi lyckades, 15000 kronor hamnade på Bristols konto, mycket mycket mer än vad vi förväntat oss. Jag vet att jag var inte ensam om att gråta glädje tårar.

När jag i morse gjorde min vanliga bloggpromenad hamnade jag här hos Melody, mitt morgontrötta ansikte sprack upp i ett stort leende. 

Nu är det snart dags för Anna att göra en ny resa till Uganda och Barnen på Bristol Academy och jag vet att de behöver alla hjälp de kan få. 

Tillsammans kan vi göra skillnad, några tior ur din plånbok som du kanske tänkt använda till en tidning eller till en påse godis, kan du kanske avstå ifrån, några tior som kan förändra dagen för barnen på Bristol Academy.

Visst vill du vara med och göra skillnad, sätt in en slant på kontonummer
8388-1,4 140 970-7 jag lovar dig att pengarna går oavkortat till Barnen på Bristol Academy i Uganda. 

img_4678_51c0bd359606ee44bd9e28ea

Kram och ha en fortsatt fin lördag.
Kram Åse 

14 thoughts on “Ännu en resa till Uganda

  1. Fint skrivet om dem! Du har gjort en väldigt stor skillnad för barnen 🙂 Det är så härligt att det kan sprida sig ute i cyberrymden. Tillsammans fixar vi det.
    Kramen

  2. Tack snälla du för den rara kommentaren hos mig! Men är det någon som ska ha beröm så är det DU! Vilka fantastiskt fina inlägg du skrivit och insamlingar du dragit igång, som verkligen gjort en enorm skillnad! Och visst hänger jag på, men det är du som är ledstjärnan!
    Ha det gott!
    Kram M.E

Var inte blyg lämna en kommentar

