Gubben i månen

När man inte kan sova om natten, man ligger där och räknar får både fram och baklänges. När väckarklockan ringer då har man somnat och sover som allra bäst, djupt och gott.

Alla pratar om att det är fullmånens fel, det vill jag inte riktigt tro på. Varför skulle det stora vackra klotet som lyser upp natthimlen göra så jag inte kan sova, kanske för att han gubben i månen tycker att jag ska kliva upp och beundra honom. Slå mig ned ute i natten och bara njuta av stillheten och hans sken. Det skulle jag gärna gjort om jag inte hade behövt min nattsömn för att orka med dagen.

DSC08447

Sover du gott om natten även när det är fullmåne ?

Ha en fin lördag.
Kram Åse 

11 thoughts on “Gubben i månen

  1. Det handlar om energien… månens dragningskraft på jorden… det är månens dragningskraft som påverkar ebb och flod. Klart att vi påverkas av ”gubben”. Alla är vi vibrationer – energier och vi berörs av dom vare sig vi tror eller inte tror. Vad kul att du tar upp en sån här sak… det intresserar mig såååå ❤ 😀 ! Du vet… det finns ju ett tv-program som heter Du är vad du äter… då kontrar jag med att säga: Du är vad du tänker… Våra tankar sänder ut på en viss frekvens och möts upp av andra som har samma tankar… lättast att förklara så ;-)!! Krameliekraaaam!!!!

  2. Har inte mer problem än annars när mångubben är full, men min käre make kan inte sova då… Jag behöver aldrig kolla hur månen står – bara kolla om Lasse är vaken eller sover 🙂
    Kram

  3. Det är ju bland det vackraste när månen är full. Men visst händer det något då! Jag som jobbar jour märker tydligt att jobbet blir lite tokigare, människor är lite snurrigare, när månen lyser fullt. Samma hör jag från polis och ambulans… Så nåt måste det va! 🙂

  4. Nja, både jag och barnen snurrar runt lite extra i och mellan sängar när månen står högt på himlen. Maken, han sover dock som en stock.. Kram Sara

  5. Visst är han vacker gubben i månen. Men när han är full så håller han oftast mig vaken, eller iaf ser till att jag får dåligt med sömn. Vet inte vad det beror på, men kanske är det så att han vill bli beundrad 😉
    Ha en härlig dag!!
    Kramen

  6. Dottern upptäckte en natt att ena kissen inte var inne, han hade smitit ut då vi gick in från trädgården där vi suttit inpå småtimmarna. Jag drog på mig kläder för att gå ut och ropa på honom och blev då stående och tittade på månen, det var såå vackert den natten. Funderade ett tag på att gå in och hämta kameran men kände att där går gränsen, klockan var ju faktiskt halv tre..
    Nattsömn är såå viktigt. Dottern har inte sovit i princip alls på en hel vecka för hennes skitrygg och smärtorna. Nu har hon kommit till det stadiet då hon varit vaken så mycket så nu är hon ”hjärnvaken” som vi säger, kroppen är helt slut men hjärnan vaken och slappnar inte av..Inte kul alls!
    Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
    Kram!

  7. Oftast sover jag gott. Jag är kvällstrött och behöver mycket sömn. När jag inte kan sova plockar jag fram min avslappnings cd. Att sitta med en kopp kaffe och titta på månen vore mysigt men när man måste somna nu, nu känns det som en omöjlig kombo.
    Ha en fin lördag.
    Kram Kristina

Var inte blyg lämna en kommentar

