Hipp Hipp Hurra

Den 27 augusti 2005. Det var då han kom han till världen den vilde, rolige och allra underbaraste rockaren Axl Rose.  Idag fyller både han och bloggen 8 år. 

Den vilde schnauzern har verkligen roat oss men alla sina upptåg, de flesta roliga men också de som varit mindre roliga, en och annan fjärrkontroll och mobiltelefon har fått stryka på foten, han spelar oss ett och annat spratt än idag, även om han blivit klokare och tänker efter före. 

Samma dag som Axl kom till världen, tryckte jag på knappen och mitt första blogginlägg föddes, då handlade bloggen om att valpen skulle flytta in, namn skulle väljas, uppfostran, utställning och träning. Idag 8 år senare har bloggen förändrats, den handlar om min vardag, resor lite av varje helt enkelt. Ni som tittar in här har blivit fler och fler vilket är fantastiskt kul, utan er kunde jag skrivit en dagbok för mig själv och aldrig publicerat mina tankar. 

Den 1 februari 2012 flyttade jag bloggen till wordpress och i går slog räknaren om till 50.000 besökare,en stor kram till alla er som kikar in, alla ni som lämnar en kommentar det är ni som gör bloggandet så otroligt roligt.

Åse 

DSC08203

DSC08209

DSC08239

52 thoughts on “Hipp Hipp Hurra

  1. Waow, vad länge du bloggat! Har du haft något längre uppehåll under denna tiden?

    8 år blir min Cecar till hösten, han börjar bli gammal, suck. Har du alltid haft schnauzer? Jag har haft några olika raser, springer spaniel, puli, pudel och nu greyhound. Kommer ha hund så länge jag kan, det förgyller livet….

    Kram

  2. Grattis får man väl säga ;))….det var en lång tid du hållit på att blogga….undra om jag håller på i åtta år….tror nog inte det ;)……….ha det gott min vän!!
    Kram bia

  3. Grattis på 8-års dagen, både din blogg och Axl Rose. Visst är det roligt att märka att man förändras i bloggandet. Jag har haft en del bloggar tidigare och flyttat till WordPress jag också med den senaste och innehållet har förändrats. Hade även en egen blogg för djuren tidigare, men det är lättare att ha allt i samma blogg.

  4. Grattis, finaste Axl! Grattis också Åse till vad Axl fått dig till! Tänka sig, jag hade en helt annan bild (inte negativ alls, nej, inte så, men annorlunda, helt annnorlunda bild) av dig innan du blev så öppen och sydsverigesäljande! Tack ni båda för denna underbara blogg!

  5. Dubbelt grattis till dig och till Axl Rose. Tänk jag ler varje gång jag läser namnet på vovven din, så coolt namnval.
    Att ha bloggat i hela åtta år är också rejält coolt. Har själv svårt att tänka mig att jag fortfarande sitter här om ytterligare fem år …fast å andra sidan svårt att tänka mig att vara utan bloggen och alla härliga nya bekantskaper jag fått genom den. Men det är väll så att man kanske börjar blogga av en anledning och så byter man skepnad under vägen. Jag började ju blogga för att dlea med mig av vårt husbygge, främst så att familjen som är i Sverige kunde följa med. Att det sedan blev en massa annat i bloggen är en annan historia.
    Ska vi satsa på åtta till?
    Kram Anette

  6. Dubbelgrattis till er båda, undra om det blir leverpastejtårta eller gräddtårta 🙂 Va kul att du haft din blogg så länge. Ha en riktigt bra dag, Karin

  7. Ett stort Grattis till er båda 😉 Wow, åtta år som bloggare och du trollbinder fortfarande, det är inte illa!! Och Axl, han får väl sitt favoritgodis idag kan jag tänka 😉
    Ha en härligt solig dag!!
    Kramen

  8. Ett trippelgrattis! Åtta år som bloggare är en lång tid med många inlägg. Jag är impad. Har du koll på hur många du skrivit? Undra vad som står högst på listan hos Axl Rose denna speciella dag. Tur att han numera mest tänker efter först och handlar sedan. Dessutom har jag för mig att er andra ”vovsing” är tvärtom till temperament. De kompletterar varandra utmärkt med andra ord.
    Din blogg är en av pärlorna här på Blogglandia. Gör sig perfekt på WordPress. Solkramar.
    Ps. Fortsätt du minst åtta år till.

  9. Stort GRATTIS till Axl Rose och dina åtta år som bloggare! Alltid lika trevligt att titta in hör 🙂 Det blir väl något extra gott i matskålen hoppas jag 😉

  10. Din blogg är härlig, vardaglig och eftertänksam. Precis som jag vill ha det. Det är tackvare dina ord som du har många läsare. Kram till Axl och hans familj
    Tjingeling Kristina

  11. Stort grattis till fina Axl,och Peppe skickar ett han också,han fyllde ju i söndags och lika många år♥
    Tänk att du har bloggat i åtta år, och visst är det roligt, grattis till dig också och din fina blogg…
    Kramar♥♥

    • Tack vännen och ett försenat grattis till din fina Peppe, har nog sagt det förut hade det inte blivit en schnauzer som flyttade in hade det blivit en Ridgeback

  12. Grattis till Axl! Och grattis till bloggen! Ja, grattis till dig också förstås! Är så glad att jag ”hittade” dig och din blogg… alltid så läsvärt… alltid en hel massa underbara bilder. Tack för att du finns!
    Kram till dig och puss på nosen till Axl 🙂

  13. Jag gratulerar till båda dessa stora händelser.
    Axl är en riktig filur och bloggen är klart läsvärd! Tyvärr är jag slarvig med att kommentera men
    försöker hänga med
    GRATTIS alla inblandade!

  14. Stort Grattis till Axl Rose och till dig som bloggat så länge! Din blogg är så trevlig och dina foton underbara! Så är det ju extra roligt för oss som känner igen så många av platserna som du fotograferar!
    Melody skickar en stor grattis puss till Axl Rose!
    Kram M.E

Var inte blyg lämna en kommentar

