Resa norr ut

I går styrde jag bilen en bit norr ut, på slingrande vägar genom små byar med lustiga namn åkte jag.

gard

balar

Mitt mål var Fränninge, en liten ort som knappast ens kan kallas by. Färden gick backe upp och backe ned, vägen svängde vänster och den svängde höger men plötsligt låg det där, det lilla gula hus där hon bor min väninna. På gården pickar höns och påfåglar och i solen njuter den röda katten. 

fagel

Här slog vi oss ned i trädgården med gofika, medan påfåglarna nyfiket undrade vem jag var som kom på besök. Orädda spatserade de omkring runt bordet, pratade lite med katten och undrade om vi inte hade något gott att bjuda på. 

blomma

Förutom vårt prat så var det lugnt och tyst, en humla som surrade, en spinnande katt och det böljande vackra Skånska landskapet varvat med skog och gärdesgårdar.  Fridfullt !

fjarril

nils

huset

katt

hona

En härlig förmiddag tillsammans med någon man känner väldigt väl, där inga hemligheter finns, en förmiddag varvad med allvar och skratt.

Ha en en fin onsdag.
Kram Åse

19 thoughts on “Resa norr ut

  1. Det var ett nytt ställe för mig! Så vackra bilder du bjuder på! Påfåglar har en av våra grannar och ibland kommer en hel rad och spatserar över vägen när vi kommer körande! Trodde jag såg i syner första gången jag såg dem!
    Kram M.E

  2. oh, så mysigt!
    bara turen genom våra slingrande landsvägar med bynamn man knappt hört talas om..fast Frenninge hade jag koll på. Ibland tycker jag att vi verkligen har lite lustiga namn och undrar hur kom man fram till just det namnet. Härom helgen passerade jag orten ”He” ja…hur tänkte man där.

    Men gofika med finaste vänninan, påfåglar och sensommarvärme, det är inte alls fel

    kram kajsa

  3. Sådana vänner är guld!! Vilken underbar miljö att färdas igenom och vara i. Kanonfina bilder som vanligt 😉 Katten tycker jag ser så gosig ut!
    Ha en härlig dag!!
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

