En rolig träff

I går hade Axl och Ruby´s uppfödare kennelträff och givetvis fick kameran följa med, 30 glada schnauzers tillsammans med sin flock. Valpar, gamla och unga hundar, allt i en härligt salig röra. Alla är de på ett eller annat vis släkt med varandra, systrar, bröder, kusiner, fastrar, mostrar och en och annan mormor. Fantastiskt roligt är det att se alla dessa glada hundar mötas och ha trevligt tillsammans.

Här kommer det en bildkvalkad på ett härligt gäng och en katt bland hermelinerna, en vacker sådan.

DSC08658

DSC08656

DSC08588

DSC08598

DSC08601

DSC08608

DSC08626

DSC08642

DSC08664

DSC08673 

DSC08680

DSC08617

Ha en fortsatt fin dag, denna lite grå och höstliga måndag.
Kram Åse

28 thoughts on “En rolig träff

  1. Vad roligt med kennelträff. Vi var bjudna på en sån för flera år sen, men sen har jag inte hört något. Hunden med leksaken är så lik min Nancy.

  2. Wow vad trevligt. Vår tysk jaktterrier och hennes syskon kunde träffas när de var små men nu är de för dominanta allihop så det blir bara bråk. Tråkigt!
    Fina bilder. Vilken tur ni hade med vädret.
    Kram Kristina

  3. Härliga bilder. Dina hundbilder får mig alltid att tänka på en bild som finns hemma hos min mamma. Den är från när hon var liten och någon i hennes närmsta familj hade just en sådan hund. Bilden är på mamma och den vovven som hon tyckte jättemycket om.
    Kram ANette

  4. Vilken kul grej det måste vara både för hundarna och ägarna. Den där katten såg lite fundersam ut. Sedan gled min fantasi iväg. Tänk om Axl och Ruby verkligen ville gå på träffen och du inte hade tid och att jag av alla jordens människor var tvungen att ställa upp som chaffis. Hade du blivit glad om jag kommit hem med fel två hundar då? 🙂
    Vilken fin vecka som tycks vänta på oss. Vindstilla, varmt och sol just nu.

  5. Hunden på den sista bilden är säkert oxå släkt på håll…. jag menar alla hundar kommer väl från vargen 😉

    Vilket paradis för alla dessa hundar & för er oxå 🙂

    Kram

  6. Men oj så roligt att träffas alla!
    Och du, den där katten bland hermelinerna gillar jag lite extra! 😉
    (var kommer den från för uppfödare. Här i Goldenkretsen är man ju lite nyfiken. 😉

    Kram

  7. Sucken fin katt bland hermelinerna! 👍 Det är alltid roligt med släktträff! Vi brukar ha en liten sån på Årets Border.
    Kram på er från ett soligt men blåsigt Visby

Var inte blyg lämna en kommentar

