Dagen igår

Dagen i går var en härlig dag. Visst är det ljuvligt att vakna tidigt och mötas av solen, det är vindstilla och en skön sensommar värme infinner sig. Att kunna ge sig ut längs vår vackra kust, stanna till en stund och hälsa på änderna som ser ut att njuta lika mycket som jag av lugnet och solens sköna värmande strålar.

DSC08710

Strosa längs havet, alldeles ensam, inga brassestolar, inga parasoll bara jag, stranden och havet, få sand i skorna som skaver lite på tårna.

DSC08715

DSC08738

DSC08750

Upptäcka att jag inte är alldeles ensam, några fiskare vadar mot land, kanske har de fått någon fångst eller så njuter de precis som jag av att Östersjön vilar stilla och solen som glittrar i vattnet.

DSC08739

DSC08758

DSC08744

DSC08765

Någon har ritat ett hjärta i sanden, kanske någon som bara vill tala om att han eller hon varit där, kanske någon som njuter precis som jag av att leva här och nu.

DSC08733

Så vänder jag mig om och där på andra sidan landsvägen har jag de böljande landskapen,  ja jag är tacksam och lycklig för att jag har allt det här omkring mig.

Kram Åse 

28 thoughts on “Dagen igår

  1. Vilken vacker natur du har omkring dig! Och inte kan man väl klaga på vädret vi har just nu, fast i smyg så viskar en höstälskare som jag att det är lite väl varmt, men bara i smyg för jag vet ju att så många andra njuter av värmen.
    Kram Maria

  2. Men åååh så himla vackert, wow, inte illa att ha en sådan miljö kring sig!! Förstår att du nöjt av att strosa runt där, måste vara en riktig boost för själen. Vackra foton också!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

  3. Vilka fantastiska foto du bjuder på!
    Bilderna med båtarna tar fullkomligen andan ur mig – så vackra!
    Igår stannade jag bilen på väg till jobbet, klev ur och bara njöt
    av den friska luften och fantastiska, illröda, soluppgången.
    Härligt!

  4. Vi hade en lika gudomlig morgon hos oss, dagen fortsatte lika fantastiskt med ytterligare ett barnbarn som föddes på eftermiddagen på ett BB nära dig;)

  5. Härligt att bli påmind om hur vackert det är hemma vid sydkusten för snart är det dags att lämna den här underbara fjällvärlden! Dina foton är så fina!
    kram
    M.E

  6. Härligt att se hur vackert det är där vi badade i juli :). Helt underbart.
    Bilden med båtarna är vacker.

    Hjärtat tyckte jag mig kunna se vem som hade gjort det 🙂

    Kram
    annika

  7. …och du är superduktig på att fånga det vackra och dela med dig här på bloggen. Jag är rädd för en sak. Vet du om det är förbjudet att lämna ”sandspår” hur som helst. Kan det jämföras med att spruta sådan där graffitisprayning på väggar och tågvagnar? Dessutom går det bort utan Yes och ingen såg att det var…

  8. Underbara bilder! Kanske är det Bosse L. som varit där och gjort ett hjärta… lite likt det på omslaget till hans bok 🙂
    Det tröskade fältet – vilken härlig färg och fint ljus i den bilden!
    Ha det gott!
    Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

