Teknikens under

Efter regn kommer oftast solsken, natten till igår då drog Tor fram med sin vagn över sydkusten, han var på riktigt dåligt humör, blixt och dunder. Tänk om man kunde fångat dessa blixtar och omvandlat dem till energi och ström. 

Teknikens under

DSC08971

Själv är jag inte speciellt teknisk, har lyckats låsa minneskortet till min kamera och nu går inga bilder att radera, då är jag lite som Tor, jag både blixtrar och dundrar för mitt tålamod är alldeles för kort för att hålla på och trixa med sådant. Tekniken ska bara fungera.  På SD kortet ska det finnas en liten knapp som man kan öppna och låsa kortet med men inte på mitt. Ack nej så enkelt ska det inte vara. 

Ha en fin dag denna härliga torsdag
Kram Åse 

14 thoughts on “Teknikens under

  1. Och jag håller med du! Sånt ska bara funka! Jag kan känna din frustration ända hit, då jag hade varit precis lika Tor-lik som du verkar vara. Håll ut! Och så ta med dig kameran till en expert! 🙂

    Kram och godmorgon!

  2. Kan du inte låsa upp det i datorn så såg jag på ett frågeforum att man kan klistra dit en ny plupp i fåran där den gamla ramlat av. T ex en liten bit tändsticka+superlim. Jag skulle nog inte ha vågat göra det utan köpt ett nytt kort i stället. Hoppas du finner en bra lösning!

  3. Usch och fy när tekniken inte funkar,kan man inte fixa själv blir man smått galen,hehe….
    Då är det läge att ringa nåt av barnen.. hoppas du fick hjälp,
    Kramar**

  4. Jaså har Tor hälsat på er. Ja hit kom han iaf inte 😉 Det där med minneskortet kanske du kan lösa i datorn. Gå in på egenskaper och se om du kan låsa upp det där, annars finns det en sådan funktion om du har Nikon, de andra kan jag inte, där du kan låsa upp det.
    Hoppas det funkar så Tordönen lägger sig hemma hos er 😉
    Sköt om dig!
    Kramen

  5. Ohhh…nu vet jag precis hur du känner dej…teknik…ja det ska bara fungera, man blir smått galen annars…!! Hoppas att det är så ”enkelt” som en liten pilledutt någonstans, som man knappt ser…
    Tor skonade oss den här gången, eller det kanske är för tidigt att ropa hej…för efter en dimmig och disig förmiddag blev eftermiddagen som en riktigt sommardag, varm och nästan lite åskfuktig, så man vet aldrig nu framåt kvällen…
    Ha det gott och hoppas att du fixar kortet!!
    Kram kram

  6. Jag tänkte precis skriva att det finns en liten plupp på sidan av kortet som du ska dra tillbaka om den råkat hamna fel. Men så enkelt var det alltså inte, vad synd. Hoppas det löser sig ändå. Kram

  7. Jodå, på vänster sida (om man ser texten på kortet) finns en liten, liiiten grej som man kan peta uppåt för att låsa upp kortet. Anders har ”supergluat” fast den där lilla pliggen på mitt kort 😉

  8. Vi klarade oss från åskan här borta på hörnet. Såg dock att sken upp emellanåt långt borta.
    Det där med minneskortet låter som något jag oxå skulle kunna lyckas med. Är oteknisk till tusen, och lyckas med det mesta som inte ska gå att hitta på med teknisk utrustning…
    Hoppas att du snart har en lösning på ditt problem.

    Kram och fortsatt fin torsdag!

Var inte blyg lämna en kommentar

