Packar ned sommaren

Samtidigt som vi kan flytta hem igen och alla möbler ska ställas på plats passar jag på att packa ned och summera sommaren. Sommaren 2013 som var lite trög i starten men som sedan bjöd oss de mest underbara dagar och kvällar.
Min sommar, som blev precis så som jag önskade, få ha familj och vänner omkring mig, resa och även njuta av det jag har hemma i vår lilla stad.

bi

Ge sig ut på små utflykter längs vår vackra kustremsa, fånga och ta till vara dagen.

stol-vacker

man

Få uppleva och njuta av en annan kultur, salta bad i Egeiska havet, den brännande solen, lata sköna dagar.

restaurang

Jag packar ned min sommar i mjukaste bomull och hälsar hösten välkommen.
Önskar er en skön fredagskväll

Kram Åse

18 thoughts on “Packar ned sommaren

  1. Härligt av Bosse att ge dig ett så fint namn. Sommaren har varit underbart ljuvlig med en fantastisk avslutning. Här dröjer den sig fortfarande kvar….fast lite i kanten om man vill se det så. Vi är i Gränna i helgen och i dag är det fortfarande barärmat men med en liten vind och ännu inget regn.

    Hoppas att du kan ha hittat lösningen till ditt minneskort.

    Kram
    annika

  2. Jag kan inte heller klaga på sommaren 2013. Den sträckte sig från maj till början av september.
    De dagar som det har regnat kan jag räkna på min ena hand… men av någon konstig anledning så har det växt så det knakat ändå. Massor med bär, svamp och växtlighet. Ja, förutom att mitt äppelträd gapar tomt…

    Så underbart att få packa ner sommaren och njuta av ännu en underbar årstid; hösten. Den har mycket att ge den med.

    Kram

  3. Även jag har haft en finfin sommar, även om jag kanske inte varit så flitig som jag borde…. men njutit av lata dagar, det har jag gjort! *S*

    Hösten är fin, den med, om än ack så kort.

    Ha det bra!

  4. Ja+jn nog har det varit en alldeles strålande sommar och de här septemberdagarna kan man
    inte heller klaga på, men ska man tro på väderleksrapporten så kommer nu hösten nästa vecka med rejäla kliv! Här får vi nog använda helgen till att plocka ner och in textilier! Så är det dags att börja tömma en del krukor! Det blir att summera och känna tacksamhet över den fina tid denna sommar bjudit på!
    kram
    M.E

  5. Inte så lite avis på vallmobilden 🙂
    Ja det har varit en fin sommar och en mjukstart på hösten. Hoppas på en långsam höst med många vackra färger.

    Ha en riktigt fin fredagskväll – hoppas ni har lika härligt väder som vi har här i Värmland idag.

  6. Vilken sommar vi har haft! Än är den inte slut… sensommarvärmen är underbar! Men nu börjar jag mentalt packa ner den jag också!

    Fina bilder!! Kramar Anna

  7. Vilken fin rubrik. Instämmer helt. Din första bild är så läcker. ”Jag packar ned min sommar i mjukaste bomull och hälsar hösten välkommen.” Jag får ”pytteskinn” när jag läser den vackra meningen och döper dig denna varma septemberdag till Åse Ranelid. 🙂

Var inte blyg lämna en kommentar

