svart och vit

När kameran kom till världen kunde man inte få fram färger, bilderna blev svartvita, än idag används svartvita bilder, mest sett ur ett konstnärligt perspektiv. Svart och vit vackert i sitt sammanhang tycker jag. 

Söndag och fotoutmaning vänner emellan, temat är svart och vit. Svårt tyckte jag, fantasin tröt,  tills jag tittade mig omkring hemma och insåg att jag hade både peppar och salt inom räckhåll.

Så det här får bli mitt bidrag till dagens fotoutmaning vänner emellan. 

ruby26mars

Vill ni se fler bidrag på temat svart och vit så titta in hos Maria och Kristina.
Önskar er en härlig söndag.

Kram Åse 

20 thoughts on “svart och vit

  1. Den här bilden var betydligt gulligare än vad jag tror att en salt/peppar – bild skulle kunna bli tycker jag. Grattis i efterskott, ha det bra i solen idag Karin

  2. Det kan nog varit mormor M.E med barnbarn du såg på Österportstorg, om det var igår!
    Sprang förbi där ett par gånger på väg till lekplatsen vid Apgränd, dit de alltid vill de
    små tvåbenta!
    Kram igen!

  3. Först måste jag säga ett försenat GRATTIS till din födelsedag och till världens bästa födelsedagspresent! Att bli Mormor är något alldeles speciellt! Igår var jag mormor så mycket att jag inte ens hann titta in i bloggvärlden, men sådana dagar är de bästa!
    Fint foto du bjuder på till dagens tema! Och visst borde jag haft svartvita Shakira med idag, men
    lilla Melody har sabbat hennes frisyr, så hon är inte vidare snygg just nu med avbiten tofs!
    Stor kram till dig!
    M.E

Var inte blyg lämna en kommentar

