Närhet

Dagens bokstav i fotoutmaning till förmån för cancerfonden och Rosa bandet är N – som i närhet. 

Närhet. Något vi alla behöver ibland, både ge och få. Någon att hålla i handen, någon att krama, någon som bara finns i närheten att skratta tillsammans med, att gråta ut hos, att gå en promenad tillsammans med, fnittra över en fika tillsammans. Någon att bara vara med. Den där allra bästa vännen som man kan prata med allt om, där inga hemligheter finns.
Närhet

N

För varje kommentar går en krona till cancerfonder, spelreglerna hittar ni här hos Malin eller hos Sara.

Ha en fortsatt skön kväll.
Kram Åse  

31 thoughts on “Närhet

  1. En liten hälsning från andra sidan klotet. Visst är det märkligt med att vi ställer fram och ni undan sommaren. Fast jag gillar det här i bloggvärlden. Jag kan sprida sommar till ”kalla norden” och när ni har underbar sommar njuter jag av den mitt i min förhållandevis milda vinter.
    Närhet är så härligt. Mannen var borta i en vecka och vad jag saknade närheten när jag skulle sova. Är ju så van att jag numera inte kan sova om han inte är hemma. Det gör mig lite irriterad dock att jag ska vara så beroende och att min sömn blir så lidande av hans frånvaro. Funderar mycket på hur man lär sig att njuta varandras frånvaro 😉 När jag är vaken njuter jag desto mer förståss men mot slutet av veckan när jag var så trött av sömnbristen var ju inte ens det kul längre. Dilemma!!
    Kram Anette

  2. Närhet är så viktigt. Tänk att man kan vara nära trots att det är massor av mil som skiljer en åt.
    Tycker att det lyser närhet och kärlek i din bild.
    Kram

  3. va fina bilder!
    Kul att även du är med i insamlingen för Rosa Bandet – idag länkade jag till alla som är med!
    Ha en underbar tisdagskväll!//Jennifer

  4. Närhet, utan den förtvinar vi, den är viktig för välbefinnandet,både människor och djur behöver närhet,så är det bara…..
    Kram vännen och ha det gott♥

  5. Helt underbar ”nära” bild som så fint förmedlar de fina orden du skriver om närhet. Den känns och finns ”out there” i cyberrymden. Du har skickade den känslan. Kram!

  6. Närhet behöver alla ♥
    var på en föreläsning för många år sedan om ungdomar & föreläsaren sa tänk på att ta på era ungdomar varje dag, de behöver närhet.. Hur buttra & sura de än är.. En klapp på axeln, en kram ja bara att någon tar i dig varje dag, det är viktigt för att överleva.. Man behöver näring & närhet för att överleva…
    Fina bilder…

    Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

