Y som i

Y som i Ystad, dagens bokstav i fotoutmaning A-Ö  för varje kommentar skänks en krona till cancerfonden.
Ystad vår lilla stad, här är jag hemma, här har jag havet och skogen runt knuten.

DSC07087

saltsjobad-strand

Här vandrar jag gärna tidiga morgnar genom smala gränder,  ser vår lilla stad vakna. Då njuter jag lite extra av tystheten och allt det vackra vi har omkring oss, stannar upp en liten stund, andas, tar in atmosfären och låter den landa som bomull runt hjärtat.
Gör mig redo för att möta en ny orörd dag.

DSC06415 

tvargrand1

gata

När kvällen kommer ljuder en utdragen dov signal.  En tonstöt för varje kvart i varje väderstreck från klockan 21.15 . Tornväktaren i vår vackra  S:ta Maria kyrkas torn förkunnar att allt är lugnt i vår stad, och vi kan sova gott om natten.

maria

lurblasare

Fredag kära ni och jag önskar er en riktigt härlig dag, njut och fånga dagen.
Kram Åse 

22 thoughts on “Y som i

  1. Har aldrig varit i Ystad…..men det verkar vara en mysig plats i vårt avlånga land ;)))……ser då mysig ut på bilderna;)……ha en härlig kväll och morgondag……
    Kramisar bia

  2. Kul med lite bilder från Ystad, det var ett tag sedan vi var där men jag hoppas att vi snart kan göra ett besök igen, för det är riktigt fint och gulligt där. Ha en fin helg Karin

  3. Såå fina bilder! Vi har bestämt att åka söderut… ända ner till Skåne nästa sommar… och då absolut till Ystad som du beskriver så fint med dina bilder 🙂
    Ha det gott!
    Kram

  4. Här ska erkännas också, jag har bara passerat några mil utanför… Men till nästa år, då ska jag sätta Ystad på min besökskarta. Då kommer vi till hotellet och myser en natt, och jag hoppas verkligen att vi kan få till en liten träff då 😉
    Ha en mysig fredagskväll!
    Kramen

  5. Ja Ystad är sååå fint, var faktiskt där i somras och hälsade på vänner och hade grillfest på stranden nedanför ett hotell där något band spelade men jag tror inte det var ”ditt” hotell. har ju sett bilder från ditt hotell som också är vitt på utsidan men det här hotellet påminde mer om ett ”Raffles” hotell när man kom in i restaurang och bar delen – väldigt pampigt och flådigt. Ja det ligger säkert fler hotell efter stranden i ystad 😉

    Kram Ullis

  6. Jag har en ny stad på minlista att besöka nästa gång det blir Sverigebesök av, Ystad. Har sett och läst så mycket I bloggvärlden att jag nästan känner mig småkär. Det ser så vackert ut, fina hus och härliga kuststräckor. Längtar att få upptäcka något nytt.
    Trevlig helg!
    Kram Anette

  7. Vilken underbar liten stad du bor i och officiellt bor jag ju också där, fastän jag den här hösten verkar fastna ute på landet! Underbara foton du bjuder på!
    Inte en tanke hade jag på Y som i Ystad.
    Önskar dig en riktigt fin helg! Kram M.E

  8. Vilken fin fotoutmaning! Ystad har jag fått äran att besöka, tack vare, du-vet-vem 🙂
    Jag blev alldeles kär i alla vackra stockrosor, dom smala gränderna och dom vackra dörrar som vi gick förbi 🙂
    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

