måndag

Ledig måndag, regnet strilar utanför våra fönster och höstens andra förkylning gör sig påmind. En dag gjord för inomhus pyssel, tända massor av levande ljus, krypa upp i soffan för en stund, tillsammans med Per Morberg och en stor kopp hett te, undertiden snurrar tvättmaskinen och sprider en doft av nytvättade lakan. 

plad

Mindre än fyra veckor till första advent, nu börjar jag längta efter adventsljusstakarna och deras milda sken som ska få lysa upp i vårt hus, doften av glögg och pepparkakor, röda juläpplen i en vacker skål på bordet. Snart är vi där.  

rummet

kryddor

Det börjar också bli dags att fundera över julklapps inköpen, klappar som ska slås in i vackert papper och så småningom hamna under granen. Men inte idag, idag myser vi inomhus, jag och de fyrbenta. 

trappa

Ha en fin start på en ny orörd vecka.
Kram Åse 

21 thoughts on “måndag

  1. Vin och en stor kopp hett te? Är det gått det? 😉
    Jag menar…du sa ju Per Morberg 🙂
    Ja, nu är det snart advent och jul. Men jag tänker inte arbeta ihjäl mig för det. Jag ska ju jobba hela jul 😦
    Kram!

  2. Jag ser också fram emot advent även om jag nu inte kommer att tillbringa den på hemmaplan i år.I alla fall inte den första och den andra. Så här får ljusen upp lite i förväg.

    Kram

  3. Önskar jag också hade kunnat stanna hemma under täcket idag för fy vilket grått regnväder vi haft 😦 Är det Morberg firar jul som du ska kura ihop dig med – såg något om den boken häromdagen och blev väldigt sugen så jag ska nog skaffa den 😉

    Kram ullis

  4. Jag hade nästan glömt att det snart är advent! Det blir i alla fall lite ljusare och mysigare inne med ljusstakar och annat som piggar upp. Det är en rysare att köpa julklappar…… något jag gärna förtränger! 🙂

  5. Flotte billeder du viser – det ser rigtig hyggeligt ud. Tror at vaskemaskinen snurre mange steder – og her. Ønsker dig en god tirsdag:) Knus Hanne Bente ♥
    PS! Vejret pt: sol + 10 grader.

  6. Tror minsann att vi hade ungefär samma måndag, men jag hade date med en annan man i soffan…….Vilket fint hem du har, trappan blir jag avis på, har alltid velat ha en sådan i vårt funkishus. Här är en till som längtar efter mysiga advent, men jag har ju faktiskt tjuvstartat liiite. Kramisar Tina

  7. Trist med förkylning men härligt med mys. Jag skulle också vilja känna en längtan efter advent men jag gör inte alls det. Inte än i alla fall men det kommer nog 😉
    Krya på dig!
    Kram Maria

  8. Så fint du har det hemma! Hoppas förkylningen flyger sin väg under natten!
    Jag har varit utsatt för olika förkylningsvirusar den gångna helgen, så nu får vi se
    hur bra mitt immunförsvar är! I morgon får det bara inte regna för de fyrbenta har inte
    velat gå ut idag!
    Kram M.E

  9. Vad mysigt du har runt omkring dig! Jag längtar också efter att får börja pynta, lysa upp novembermörkret lite. Kanske får ta fram någon liten ljusslinga och börja så smått 😉
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kramen

  10. Här tvättas det också för fullt…..har faktiskt sett idag, att en granne har satt upp julstjärnan….en del vill börja tidigt, haha…..
    Kram bia

  11. Låter som en fin o mysig måndag:) tiden springer på som bara den o snart är det ju advent, mysigt!! Kramar ❤

Var inte blyg lämna en kommentar

