hotellet vid havet

På det lilla Hotellet vid havet  jobbas det för fullt med att möblera och färdigställa den nya spa och hotell delen.  Möbler skruvas ihop, tavlor hängs upp, sängar bäddas och gardiner stryks det är full fart från morgon till kväll. 

1385736_685127098167065_723740955_n

Alla våra rum har fått namn efter orter i kommunen, nu gäller det bara att lära sig vart rummen är belägna så jag skickar gästerna rätt. För Herr Persson vill kanske inte bo tillsammans med Fru Andersson…..

1003241_686905514655890_1743788328_n

Kul är det och fint blir det, innan fredag ska allt vara på plats, varje vrå ska vara tipp topp för då kommer det första gästerna.  En ny spännande resa går oss tillmötes, varma bad både inne och ute, spa behandlingar och god mat. En pirrig men härlig känsla infinner sig.

1450725_686905614655880_1450367947_n

1452086_686229708056804_1313418609_n

Snart är det fredag och då är vi där………
Kram Åse 

22 thoughts on “hotellet vid havet

  1. Så fint det blir!! Och vilken känsla att få vara med från starten!!Förstår att det är lite pirrigt nu när det börjar dra ihop sej. Om jag bodde lite närmare…
    Kram kram

  2. Vad mysigt det ser ut att vara på det lilla hotellet 🙂
    Det är nog bäst du lär dig detta utantill så det inte blir fel… 😉

    För ngr år sedan skulle vi till Halmstad. Det var jag, dottern, två väninnor & deras döttrar. Våra gubbar & söner var på fotbollscup där. När vi skulle checka in på hotellet så gick det fint. Vi fick alla våra nycklar & begav oss till rummen. Vi bodde mamma/dotter i varje rum. När en av mina väninnor låser upp dörren till rummet hon fått nyckel till så står det redan resväskor där & det ”bor” ngn där… Hon går tillbaka & berättar det i receptionen.. Det visar sig att 2 ”Göran Karlsson” bokat in sig på hotellet denna helgen, men bara 1 dubbelrum blev registrerat…. Det var egentligen fullt på hotellet men tillslut så fick hon ett dubbelrum iaf, i ganska dåligt skick.. men hon hade iaf ngnstans att sova…. Tror inte den andre Göran Karlsson & hans fru hade velat dela rum med min kompis & hennes dotter 😀
    Så man kan inte var nog försiktig 😀

    Ha en fin kväll!
    kram

  3. Så fint hotell! Det bästa är att det ligger nära havet. När jag kommer till ett hotell är det vyn och badrummet jag kollar in. Detta badrum är jättetjusigt!!

    KRAM Anna

  4. Såå snyggt! Får nog ta mig en titt till våren då vi styr söderut mot era breddgrader. Lycka till på fredag.
    Läste om ditt fina lilla barnbarn. En kompis till mig sa att det var som att man blev förälskad i den lilla människan. Det tycker jag stämmer bra in.

    Kram
    annika

Var inte blyg lämna en kommentar

