ett oskrivet blad

Måndag, ny vecka och ett alldeles blankt oskrivet blad.
Luften känns kall och lite krispig, havet ligger 
lugnt och stilla när jag ger mig ut på bryggan i vår lilla småbåtshamn.

brygga

Just då innan ljuset riktigt har hunnit i fatt dagen känns det som om det bara är jag som är vaken, jag slår mig ned en liten stund och drar ett djupt andetag, låter lungorna fyllas av den salta havsluften, ger kroppen lite nya energier.

bankar

sten

Jag hör hur vår lilla stad sakta vaknar bakom mig, får liv, tåget mot Malmö susar förbi fyllt av människor påväg mot något, sitt arbete, en resa kanske ett nytt och okänt mål. Har de tagit sig några minuter, stannat upp och fyllt kroppen med nya energier.

tag

hus

Plötsligt är jag inte ensam längre, en man rastar sin hund, några är ute och joggar, lilla Ystad börjar vakna och jag vänder hemåt, redo att möta måndagen.

hund

jogga

hamn

vimpel

Önskar er alla en riktigt fin måndag.
Kram Åse

18 thoughts on “ett oskrivet blad

  1. Visst är det härligt att starta upp dagen i lugn och ro,sånt älskar jag och ofta blir det tillsammans med hundarna såklart..** fina tankar till vackra bilder bjuder du på..
    Hoppas du haft en skön dag,
    Kram vännen**

  2. Vi började också dagen med en promenad i gästhamnen, men i dag blev det i Västervik.
    Här var det dock så kallt att kameran fick ligga kvar i fickan för jag frös så om fingrarna!
    Kram M.E

  3. Var inte blyg …..nej nej det ska jag inte vara, för det är ju alltid kul med kommentarer.
    Fina bilder du visar och nu är det en ny vecka.
    Hoppas du får en fin sådan.
    Ha en fin kväll nu.
    Kram.

  4. Skönt att mjukstarta dagen i egen takt…

    Där satt man för några månader sedan. God mat, god dryck och trevligt sällskap…

    Ha en fortsatt bra måndag!

Var inte blyg lämna en kommentar

