Fika

Fika är väl något som vi alla tycker är mysigt, fika hemma, fika vid havet, fika i skogen eller fika på kafé. Ensam, med familjen eller tillsammans med bästa vännen, allt ihop är lika härligt. 

Slå sig ned på kafé tillsammans med bästa vännen beställa scones, en stor chai latte och prata förtroligt, fnissa lite, titta på människorna som vandrar förbi utanför fönstret eller bara fika hemma uppkrupen i soffan med te, skorpor, levande ljus och ett härligt magasin. 

Lika men olika, hemma eller borta mysigt oavsett. 

574532_606973619315747_1935836347_n

1008329_614738741872568_1773227795_o

Dagens tema i fotoutmaning vänner emellan fika , vill du hänga med ? Ingen tävling enbart för skoj skull. Fler bidrag hittar du hos Maria och Kristina. 

ha en toppen fin söndag.
Kram Åse

22 thoughts on “Fika

  1. Plötsligt blev jag fikasugen igen. Jag har ju precis gjort det på hemmaplan. Det är ditt fel Åse. 🙂 Tänk om det fanns en manick som höll reda på hur många gånger jag fikat ute och hur mycket pengar som… vilken tur det inte finns någon manick som avslöjar inre hemligheter. 😉

  2. Fika alltså…bästa o helst på helgerna när man kan sitta länge o bara njuta av sin kopp kaffe. Läskande gott med ost o nötter. Kramisar Tina

  3. Jag är en riktig FIKA människa, tycker det är fantastiskt gott & trevligt. Att i lugn & ro hinna sitta ner & ta sig tid med någon man tycker om. Vardagslyx när det är som allra bäst:)
    Kram Åsa

  4. Fika är bäst! Till och med min australienske man använder sig av ordet fika fast han inte ”pratar” svenska. Här har vi söndagsfikat idag som vi ofta gör på söndagar. Gärna ute om vädert tillåter.
    Kram Anette

  5. Underbart! Jag är ju en sån där ”älska kaffe” människa så jag brukar frossa i olika sorters kaffe. Inte så mycket fikabröd, men kaffe då är jag i paradiset=)) Kram Hannis

Var inte blyg lämna en kommentar

