Vinnaren är

Det blev många små lappar i tombolan, allra helst skulle jag vilja öppna alla lapparna och förära er alla varsin kokbok, för det har verkligen varit fem extra roliga dagar att läsa era svar och kommentarer och de flesta hade alla fem orden rätt. Bra jobbat, ni kan min skånska. 

En fanfar för M.E som blev vinnare av kokboken – Skånska Matupplevelser, hoppas att boken kommer till glädje och att du kommer att laga många härliga skånska maträtter fram över.  Grattis till dig !

Kram Åse

 

DSC08765

20 thoughts on “Vinnaren är

  1. Jag tror jag måste köpa boken. En liten fråga bara. Behöver man boka julbord om man bara är fyra st. Är sugen på att komma till helgen.
    Ha det gott!
    Kram Kristina

  2. Och även om jag missat tävlingen så…GRATTIS till vinnaren!! Och sen var jag ju tvungen att tjuvkika lite på svaren…och inser att jag hade kammat noll i alla fall så…Kul med dialekter!!
    Kram kram

  3. Stort Grattis till M.E!!! Och ett stort Tack till dig Åse för en kul tävling. Tänk så lika dialekterna är ändå.
    Ha en härlig dag!!
    Kramen

  4. 😀
    Jag missade tyvärr tävlingen (sånt som händer när man inte har tid att gå sina bloggpromenader som man vill), men jag skrattade gott nu när jag läste orden. Jag hade inte haft en chans. Jag fattade inget, precis som det brukar vara när jag är i de trakterna. Hamnar jag i Malmö måste jag nästan be folk att tala engelska 😀

  5. Härligt med tävling o STORT GRATTIS till vinnaren 🙂

    Såg din kommentar hos mig o klart du ska vara med. En dag, två eller flera – bara att hoppa på! Ser jag verkligen fram emot! !!

    Kram / tatjanis

  6. Men jag kan knappt tro att det är sant! Har jag vunnit boken?
    Innan jag började blogga hade min enda vinst varit en kastrull, som jag vann när jag var 7 år på en lott som jag fick av far en midsommarafton!
    I dag låg det ett paket på hallmattan med ett kuddfodral som jag vann i söndags och nu denna vinst! Helt otroligt, det måste vara Melody som bär tur med sig!
    Tack snälla du!
    Kram M.E

    • motion är bra, så de gör du rätt i som är ute och vandrar.tack för julkortet och tian, årets första ,julkort alltså. Det kom som en glad överraskning. Kram på dig

Var inte blyg lämna en kommentar

