Fyra

Fjärde advent och jag drömmer om en vit jul, att jag i morse när jag vaknade och tassade upp ur sängen skulle få klä på mig stövlar, jacka och mössa smyga ut och känna snön knarra under fötterna, gubben frost skulle nypa mig i kinderna och tillsammans med de fyrbenta få njuta av en sovande stad som förvandlats till en vintertavla. Men det får stanna vid en dröm.

Fyra är dagens tema i fotoutmaning-vänner emellan fjärde ljuset är tänt i adventsljusstaken jag snor en pläd om benen kryper upp i soffan och fortsätter drömma om en vit jul. 

ljus

En liten julklapp har jag redan gett mig själv och om fyra veckor hoppas jag få lära mig mycket nytt i fotograferandets ädla konst. 

Fler bidrag i temat fyra hittar ni hos Maria och Kristina.

Jag önskar er alla en riktigt skön fjärde advent.
Kram Åse 

postervinter-webb-1

postervinter-webb-2

27 thoughts on “Fyra

  1. En verkligt fin julklapp har du skänkt dig själv! Jag önskar er en härlig jultid och tänk, nu kan ni julbada också, när grönkålen äntligen får maka på sig!

  2. Inte ens här knirrar det under våra fötter….helt snöfritt!
    Jag minns inte NÄR vi hade en grön jul senast…

    Men trots det så önskar jag dej en God Jul!

    kram

    • ha ha Bosse, matte var inte min starka sida i skolan och det märks visst än idag, men jag var en jäkel på att räkna passagerare på flyget där behövde ingen stå plats. Kram till dig

  3. För första gången någonsin känner jag inte den där intensiva längtan efter snö till jul. Tycker att det vädret vi har nu är alldeles bra! Antagligen eftersom vi haft så mycket snö och snö så himla länge de senaste åren.
    Hoppas du får en riktigt härlig jul (även utan snö), du har ju världens sötaste lille tomtenisse att gosa med :)!
    God jul och stor kram!

  4. Nu drömmer jag nog mera om ett vitt nyår för blir det en vit jul och det blåser så finns det risk
    att vi blir insnöade här på landet! Inget drömläge med femton personer i huset, även om
    frysen är ganska full!
    Så trevligt med fotokurs på det ”lilla hotellet” som jag nu tycker ser riktigt stort ut!
    Du är ju redan så duktig, så vad ska det bli för fantastiska foton efter den kursen?
    Kram M.E

  5. Ja en vit jul får vi nog bara drömma om, men vilken kul julklapp två inspirerande o roliga dagar som väntar. Önskar dig en riktig God Jul. Kramisar Tina

  6. Önskningar har man många…och några delar vi…vit jul och FOTOKURS!! Men det blir lite drygt att åka härifrån…men…
    Önskar dej en God Jul!!
    Kram kram

  7. Här regnar det men jag försöker att inte låtsas om det=)) Lyssnar på julmusik och har tända ljus överallt. En fin, fin advent till dig/Kram Hannis

  8. Halloj!
    Så önskar jag också att det hade varit, istället blåser det
    som tusan här och regnar!!! Spännande med fotokurs, alltid
    roligt att lära sig mera :O)
    Ha d gott kram Arja

  9. Åh, det där ser ut som om det blir en trevlig kurs.
    Jag anmäler mig! Eller… nä… lite långt att åka. Dumma avstånd!
    Till och med här uppe verkar vi få en grön jul i år…
    Kram och ha en skön fjärde advent!

  10. Som alltid så är dina inlägg just sådär mjuka och fina. Man får ett märkligt lugn när man läser dem. Ja tänk om iaf Jack Frost kunde varit här så vi fått liite rimfrost i gräset iaf och att träden hade fått ett härlig glimrande sken. Men vi får glimra och skina inne istället 😉
    Den där fotokursen hade varit superrolig att gå på, men det är liite långt iväg och jag tror
    inte gubben hade uppskattat om jag kombinerat min vinst med denna kursen 😀
    Hoppas du får en riktigt mysig 4e advent!
    Kramen

  11. Vad kul med en fotokurs! Själv ska jag börja på akvarell och akryl/mixed media!

    Solen skiner här! Vackert utan snö! Men I’m dreaming of a white Christmas!

    Fin fjärde advent till dig! KRAM Anna

Var inte blyg lämna en kommentar

