minns ni

Minns ni hur det var när man var barn….. jag minns mina barndomsjular, att vakna på morgonen och tassa upp ur sängen för att stoppa handen i julstrumpan och hämta årets sist paket innan tomten knackar på dörren…..tindrande ögon och förväntan…  

I går samlades vi, familjen mina när och kära precis som vi alltid gjort med glögg och pepparkakor framför Tv.n och Kalle Anka och hans vänner, julbordet dukas fram med sill, Jansson, skinka, brunkål och grönkål, min fina familj samlade runt middagsbordet det pratades, skojades  och skrattades. Värmen, gemenskapen och när jag tittade mig omkring fylldes mitt hjärta av glädje och kärlek.  Min familj de som står mig allra närmast. 

Julafton, precis så som jag önskade och den bästa julklappen av dem alla, att vi var tillsammans.

mat

bord

Untitled-1

Till er alla önskar jag en god fortsättning på julhelgen.
Kram Åse

17 thoughts on “minns ni

  1. Ja Åsa det är det viktigaste och det är en stor rikedom som inte är alla förunnat , tyvärr god fortsättning önskar Eva

  2. Visst har vi det fantastiskt som har möjlighet att samlas hos varandra och umgås. Helgen har varit fylld av träffar och goda stunder med mat och skratt.

    God fortsättning till dig

    Kram
    annika

  3. Nog är man rik som har en stor och härlig familj att fira jul med!
    Mycket i livet blir inte som man tänkt sig, men jularna de har blivit precis så
    där som jag ville att de skulle bli. Huset fullt av lek och skratt, lite trångt kring
    stora matbordet, men med en massa värme och kärlek till alla runt det!
    Sådant kan man leva på länge…
    God fortsättning till Er också!
    Kram M.E

  4. Visst är det fint! Att alla samlas och man ser dom där människorna som fyller ens hjärta med så mycket kärlek att det nästan svämmar över. Då är livet bra fint!! Kramen Hannis

  5. Åh så mysigt det låter:)
    Själva har vi haft en riktig sk*t jul, vår ena hund har blivit sjuk & vi har tillbringat helgen hos veterinären. Idag var vi tvungna att lägga in honom för smärtbehandling, så nu sitter vi har hemma ledsna i tv soffan. & Vår lilla Sören här hemma ser alldeles deprimerad ut & jag ser nog precis likadan ut.
    Detta är ju något av det värsta med att vara djurägare.
    Kram Åsa

  6. Visst är det underbart! Att vara mångmiljonär! För det är rikedom för mig, att få ha mina
    nära runt mig under julhelgen och bara vara. Äta gott och mysa tillsammans.
    Underbara bilder här, precis som vanligt 😉
    Hoppas du får en fin fortsättning på julen!
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

