minst sagt turbulent

Julafton försvann en liten hund i skogen vid Svaneholmsslott i Skurups Kommun, en 7 årig tik vid namn Snuttan, en liten Cairnterrier/Borderterrier korsning. Många var vi som slöt upp och hjälptes åt att leta, eftersom hon var kopplad med flexikoppel  var vi alla väl medvetna om att hon förmodligen trasslat in sig och fastnat i skogen. Från morgon till kväll har fantastiska människor med eller utan hund hjälpt till att söka.

När jag i morse begav mig mot skogen visste jag i mitt inre att hittar vi henne inte idag är det nog snart försent, 6 dagar utan mat och kanske utan tillgång till vatten är lång tid för en  liten hund även om de klarar mycket. Över stock och sten, vattendrag och skog letade vi och hela tiden hade vi klockan emot oss. Tiden tickade på alldeles för fort. Den där klumpen i magen död eller levande vi MÅSTE hitta henne.

 Med lera upp till öronen klättrade vi över och under omkull fallna träd, lyfte på stock och sten.

Så vid ett vägskäl ville lilla Snuttans syster inte gå dit vi tänkt oss så hon fick bli vår ledare och då precis i det ögonblicket hörde vi ett gnällande och där var hon, livs levande satt hon intrasslad med sitt koppel, glad att se sin syster och sin husse. Efter sex dagars letande fanns hon där som den allra finaste nyårspresenten. Det fälldes många tårar och det kramades till både höger och vänster, vi lyckades ! Efter ett besök hos veterinären vilar hon nu ut hos sin husse, förmodligen omedveten om vilken turbulens hos åsamkat.

1511284_646748128696601_96601685_n

1545965_710206455659060_1130689391_n

Ett lyckligt slut.
Var rädda om varandra

Kram Åse 

31 thoughts on “minst sagt turbulent

  1. Tänk att under fortfarande kan hända! En liten tår fällde jag allt när jag såg den gladgråtiga hussen med sin älskligsvovve pi famnen!! Det var allt ett Gott Slut och En God Början på det nya året!!
    Kram och kli till er!

  2. Vilket lyckligt slut! Så glad man blir. Var tvungen att titta in hos dig efter jag läst Hillevis blogg. Snuttan är väldigt lik min Milou, som tyvärr är borta sen länge. God fortsättning på dte nya året.

  3. Åh, tack för den underbara början på det nya året! Fantastiska bilder på hund och husse och jag kan inte ens föreställa mej den skräck han levt i i nästan en vecka… Jag hinner ju bli orolig om Ida stannar och tuggar i sig nåt äckligt och inte syns till på några minuter, jag…

    Och så vetskapen om flexikopplet…

    Ja du, slutet gott allting gott. Varma hälsningar till er alla och en önskan om ett riktigt gott nytt år!

  4. Vilken berättelse! Vilken dramatik! Sedan ett gott slut… och bilden på hussen med hunden är fantastisk och rörande – vilka hemska dagar de genomlevt.

    Fint också att Axl har en sådan bra veterinär i ryggen – håller helt med dig om investmentbolag etc. Jag har också turen att ha hittat en sådan veterinär!

    Sen anar man en mycket, mycket stolt mormor! 🙂 God fortsättning!

  5. Det var så härligt att läsa det på fb. Jag har följt hela turen, man blir så berörd när det är
    ett stackars djur som har irrat bort sig. Ett riktigt Gott slut som sagt.
    Vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År!
    Kramen

  6. Jag fällde en hel del tårar när jag läste på Fb att allt slutat lyckligt, och nu kommer de i ögonvrån igen…Tänk att det finns så många fantastiska människor, och tänk vilken lycklig husse det finns nu…
    Önskar dej ett skönt slut på 2013 och ett riktigt Gott Nytt År!!
    Kram kram

  7. Oj, vilken turbolent jul…skönt att et var en härlig liten kämpe och att det blev ett lyckligt slut.

    Nu ska vi snart ta och utnyttja min fina vinst jag vann i våras hos dig, ska planera in den här i början av året och jag ser verkligen fram emot det.

    Önskar dig ett gott nytt år, ta väl hand om dig
    Kram Kajsa

  8. Hvor fantastisk. Hvor fint at blive ved til hun blev fundet. Og hvilket held.. Og en klog hund, som vidste hvad den skulle. Tillykke med denne historie. Det var dejligt!

  9. Underbart!!
    Vet känslan när man äntligen hittar dom. I mars när vi letade efter Otto och hittade honom efter 6 dagar och -17 ute och snöstormar var helt obeskrivlig.
    Jag hoppas vi hittar honom imorgon, den lille rymmarn! Skulle vara gott att veta att han är inomhus när det börjar smälla ute.
    Gott Nytt År!!

  10. Vilken tur mitt i eländet…. men 6 dygn är ju jätte mycket! Tänk att en liten tik kan klara
    sig så länge! Vågar inte ens snudda vid tanken på hur jag skulle mått om det varit
    en av mina små hundar. Så skönt med en gott slut!
    Och ett gott slut på året önskar jag Dig!
    kram M.E

  11. Åhhh lilla Snuttan ❤ Jag har delat hennes försvinnande mer än en gång på min fb. Delar så mycket jag kan från Missing Dog och Husdjurshjälpen och blev så glad i dag när jag läste att det blev ett lyckligt slut! Happy happy ❤

  12. Men nu gråter jag!! Vilken skräck om min pälsboll försvann…Kan tänka mig lyckan hos både husse och hund. Och så fint med att människor ställer upp i såna lägen.
    Vilken fin historia att avsluta året med!
    Ett riktigt, riktigt gott nytt år till dig! Vi ses igen 2014=))
    Kram Hannis

  13. Vilket underbart slut det blev o det är precis vad jag önskar dig också vännen ett riktigt Gott slut på 2013 så ses vi igen nästa år. Stora nyårskramen Tina

Var inte blyg lämna en kommentar

