sommar blev höst

Sommaren övergick i en fantastisk höst, värmen höll i sig, naturen skiftade färg och jag längtade. 

bi1

DSC08733

Jag som lever efter devisen – lev här och nu, jag längtade,  Så kom han och min längtan kunde övergå i ett glädjerus och hjärtat kunde få svämma över av glädje och lycka. Att bara få sitta där och titta på honom, andas in hans doft. En liten Abbe, ett nytt litet liv som ska få sätta ned fötterna  på vår vackra moder jord.
abbe

Hösten rullade på, vi gjorde små utflykter tillsammans med de fyrbena och kameran.
DSC00044

entre

gren

Jag har haft förmånen att få ta del av och vara lite delaktig i Anna och Jennies fantastiska  arbete i Uganda, två otroliga tjejer som jag beundrar. 

img_4678_51c0bd359606ee44bd9e28ea

ladan

Foto:Werner Nystrand

På det lilla hotellet vid havet har 2013 bestått av grävande, murande och snickrande och strax innan 2013 skulle övergå till 2014 var allt färdigt, jag gick från några få kollegor till 30 fina arbetskamrater, från ett lite hotellet till ett härligt spa hotell. 

1450068_717860924893682_1570328913_n

Foto:Werner Nystarnd

Tillsammans med fina vänner tog vi farväl av 2013 och hälsade 2014 välkommen, ett nytt år med nya möjligheter, ett år som jag hoppas att vi alla ska få njuta av.
rakan

Till alla er som tittat in här under året säger jag tack, det har varit härligt att ha er här och jag önskar er alla det allra bästa året 2014.
Kram Åse

24 thoughts on “sommar blev höst

  1. Så fina bilder du bjöd på, och vad underbart att bli mormor, det är det bästa av allt, barnbarnen, som man njuter av dom….
    Kram vännen,och god fortsättning till dig♥

  2. Underbara bilder av ett år som verkat lika skönt och underbart. Att lev här och nu är ju förnuftigt och jag tror att man njuter en smula mer om man lever efter det mottot

    kram Kajsa

  3. Och här hos dig har bjudits så mycket vackert, så mycket inspirerande under året. Ser fram emot att få tillbringa ytterligare ett år i ditt sällskap! Gott Nytt År! Och kram!

  4. Hej fina du!
    Oj vad jag har läst..och läst..
    Skulle bara kika in som hastigast men blev fast en lång stund här hos dig.
    Saknar bloggandet och önskar att dygnet hade fler timmar..
    Min dator har pajat för ett bra tag sen, lånar dotterns då och då nu, men måste ju ta ta tag i att köpa en ny, behöver ju en så att säga..
    Då ska jag äntligen ta tag i att skicka skivan till dig med bilder. Var sent ute så alla hade fullt, därför har det inte hänt något på den fronten med bilderna från er, det blir till våren jag får visa dem.
    Ha en fin fortsättning på den här långhelgen, och så får vi ta en kaffe nångång och surra lite!
    Kram från mig och god fortsättning!

  5. Så många underbara bilder. Jag föll för pojken, ditt barnbarn och hans underfundiga min, störtskön! Sedan sitter jag nu och dräglar över skaldjursfatet och tänker på när det är dags att ordna till något sådant här hos mig.
    Kram och godfortsättning!
    Anette

  6. Vilken sammanfattning!! Och viket guldkorn det kom mitt i alltihop…med glimten i ögat från första stund.
    Men sen blir jag lite nyfiken på en bild, den med fåtöljer utanför en vackert glasad entré. Påminner mej väldigt mycket om ett ställe utanför Falkenberg nämligen.
    Önskar dej en riktigt god fortsättning på 2014 och hoppas att det kommer att innehålla minst lika många trevliga överraskningar som 2013.
    Kram kram

  7. Tack för alla fina foton du bjudit på under 2013! Du är en otroligt duktig fotograf och så är det lite extra roligt att känna igen en del av platserna du fotograferat!
    Du visar verkligen hur vackert det är på sydkusten!
    Kram M.e

  8. En fin bildkavalkad från ett år med många trevligheter. Förstår att lilla Abbe är nr 1.
    Vad härligt att jobba på spa hotell, låter harmoniskt

    Ha en fin helg. // Lissen

  9. Det är jag som ska tacka för att du delar med dig av det du upplever. Du skriver fantastiskt
    bra och hela din blogg andas ett härligt lugn! Lycklige lille Abbe som får ha dig som mormor ❤
    Hoppas att ditt 2014 blir ett riktigt härligt år!
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

