Suckar lite

Ibland är det skönt att sucka lite, tömma lungorna på luft för att sedan dra ett nytt djupt härligt andetag. Tänk att snart har halva januari rusat iväg, samtidigt som januari gjorde entré flyttade också ett envist virus in i familjen och hela världen har åkt karusell, för mycket snurrande ger illamående, att vandra omkring som om man ständigt var lite på sniskan är inte kul i alla fall inte i längden. 

Januari  här på sydkusten har mest bjudit på ruggväder, dagarna vill inte bli ljusa, det är blött och dystert. Då passar jag på att drömma lite om minusgrader sol och frost, jag försöker tala förstånd med gubben frost  och få honom att förstå att januari är en vintermånad, en månad då jag vill fylla lungorna med kall hög luft och inte  drunkna i vattendroppar.
SONY DSC
Men med en bukett tuplaner på bordet känns allt plötsligt så mycket lättare. 

tulpan

tulpan

Önskar er alla en riktigt skön fredagskväll.
Kram Åse

25 thoughts on “Suckar lite

  1. Trist med objudna gäster. Jag har också en som flyttat alldeles för nära och som gör att det stundtals kryper i min kropp. Snurra ska det bara göra på Tivoli. Hoppas era gäster flyttar ut i nästa vecka. Kanske får du som du vill och det blir ordning på vintermånaden i vår stad. Tulpaner. Dessa underbara blommor som förgyllt så många januaridagar i vårt liv. De finns i många andra månader men när julsakerna packats ner och de första buketterna är inhandlade ler jag. Fina bilder Åse. Drivabortbacillerkramar

  2. Usch o fy, yrsel är inget roligt alls, hoppas en helgs vila har gjort att du känner dig bättre. En famn tulpaner piggar alltid upp. Kramisar Tina

  3. Än har tulpaner inte inhandlats men det ska göras snarast möjligt! En bukett som varslar om ljusare tider. Även om solen behagar titta fram lite försiktigt i dag. Här i alla fall…

    Kram

  4. Låter som ett riktigt besvärligt virus det där. Yrsel är inte alls kul. Hoppas att du eller ni snart kryar på er. Jag som åkt på en allergiattack tycker faktiskt också att det skulle vara bra med kall luft. Om det nu är något som beror på pollen borde det ju bli bättre med kyla.
    Kram Maria

  5. Vilket jobbigt virus…
    Man kan få virus på balansnerven & då kan det hjälpa att äta åksjuketabletter under ngr dagar, det kanske du ska testa?

    Underbara tulpaner 🙂
    Här har vintern oxå lyst med sin frånvaro har varit grå gråare gråast & mycket regn… 😦 Men idag på förmiddagen har det kommit ett tunt puder med snö &nu skiner solen 😀

    Ha en fin dag!
    kram

  6. Hoppas ni snart är på bättringsvägen.
    Själv lovprisar jag denna vintern. Är faktiskt ganska glad att slippa snön – tycker att vi har haft alldeles för mycket av den varan de senaste åren.
    Krya på dig!

    Kram

  7. Inte bra då envisa virus får fäste. Hoppas att det rätar till sig. Tulpaner gör gott i själen.
    Här kom snön i natt och i dag. Härligt tycker vi men det råder det delade meningar om.

    Kram
    annika

  8. Det är många som har haft besök av Herr Influensa den här vintern. Inte roligt alls!
    Tulpaner är mycket roligare – ett vårtecken och ett bevis på att det inte är hopplöst!
    Jag hoppar helst över vintern, men det går ju inte! 😦

  9. Usch vad jobbigt det lät. Är det virus på balanssinnet? Har hört att det ska vara lite som du beskriver och inget skoj alls. Tur att tulipaner muntrar upp. Älskar dem! Hörde att snön dykt upp på vissa platser I Sverige under dagen/natten. Fick du ocksa något?
    Fortsätt att krya på dig.
    Kram Anette

  10. Underbara tulpanbilder!! En ljuspunkt den här årstiden…Och nu vet jag inte om gubben Frost kollade lite fel på önskelistan, för idag har vi nog ”ditt” väder, ja allt förutom sol då…Och för min del känns det som det kunde kvitta nu…
    Önskar dej en riktigt skön lördag och hoppas att ni kryar på er, det verkar envist både här och där med alla influensor som härjar!!
    Kram kram

  11. Dagarn rusar förbi och man känner sig inte allt för pigg i det dystra ruggvädret. Tror att på tisdag hörsammar gubben frost dig och slår om till vinter. Trist med ett elakt segt virus , hoppas det flyttar ut fort

    Kram Kajsa

  12. Nej usch, det lät som ett riktigt elakt virus, krya på dig!

    Idag kom kylan och lite snö hit så nu håller jag tummarna för att vi får riktig vinter.

    Härliga tulpaner. Trevlig helg! Kram Jennifer

  13. Usch så jobbigt med att få ett virus som flyttat in. Hoppas att den flyttar ut snart!

    Har har vi inte haft det bättre med vädret; januari ska vara meterdjup med snö, -20 grader men i år har vi mest haft regn och grådis… DET är inte vi vana med. Men nu har vi fått lite snö.
    Lite sent men ändå.

    Kram

  14. Ja nu kom vintern äntligen till oss…..lite snö har vi fått…..ca fem cm…..alltid något ;)….vi brukar ha mycket snö den här tiden……..jag tycker att vintern ska vara vit ;)) och några minusgrader…..nu ska vi snart se Fångarna på fortet ;))……sen är det inte mycket mer att se ikväll tycker jag iaf…
    Kramis bia

  15. Ett envist virus kom redan till mig på nyårsafton med stämbandsinflammation och hosta!
    Lite snurrig har jag också varit, men trott att det varit utmattning för jag har inte vilat som jag borde ha gjort. När jag nu läser ditt inlägg, så kommer tankarna att det helt enkelt kanske tillhör viruset! På bättringsvägen är jag, men borde nog köpt tulpaner idag, i stället för semla!
    Krya på dig! Kram M.E

Var inte blyg lämna en kommentar

