fyra dagar

 När jag tassar upp i natten och tittar ut så snöar det, jag ler och tänker fyra lediga dagar har jag framför mig, fyra dagar utan måsten, fyra dagar att ägna åt sådant som sätter guldkant på tillvaron, hundbus i snön och strövtåg med kameran.

Så blir det morgon, bus i snön och strövtåg med kameran blir ett minne blott, i alla fall denna fredag, ute är det grått och den lilla snö som kom töar bort.

På hus nocken sitter det en kråka och blickar ut över vår lilla stad, den ser ut att fundera på varför den inte gjort som många av de andra fåglarna gett sig iväg till varmare länder.
Jag ropar till kråkan, flyg än är det inte försent. Men det är kråkans val inte mitt. 

Den gör sina val jag gör mina, idag väljer jag att krypa upp i soffan tillsammans med  Carin Gerhardsens bok hennes iskalla ögon.

skata

 Till er som tittar in här säger jag trevlig fredag, njut och fånga dagen.
Kram Åse  

Vill ni följa bloggen via Facebook hittar ni mig här 

18 thoughts on “fyra dagar

  1. Idag har jag varit i Skåneland o hua vad kallt o blåsigt det var. Inga långpromenader utan en helg att sitta inne o mysa med en bra bok…..Kramisar Tina

  2. Härligt med lite sammanhängande ledighet!! Du skriver så fantastiskt bra, man lever sig in
    i allt du skriver på et härligt sätt 🙂 Det är alltid lika mysigt att titta in här!
    Ha en fortsatt mysig lördagskväll!
    Kramar

  3. Skönt med ledighet i alla fall 🙂

    PS: Kråkan som du kallar skata i ditt bildnamn – jag tror det råkar vara en råka 😉 Men råkan är en kråkfågel, så det är ju rätt i alla fall 😉

  4. Härligt med fyra dagars ledighet ;)……här blir det lite mys ikväll….och jag hinner inte gå ut som planerat för nu ska jag städa badrummen och sen blir det mat…..
    Kram bia

  5. Det var ett bra bokval. Den boken är bra.
    Här blev det en promenad och kinderna blev rosiga av kylan. Lite snöskottning på det, för det kom lite pudersnö i natt.
    Tror jag gör som du nu, och kryper upp i soffan med min bok 🙂
    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

