Moule Frites

En härlig kväll med goa vänninor på stan. Äta och dricka gott, prata om livet i stort och smått. Skratta så man nästan får kramp i magen, bättre kan en tisdagskväll inte bli.
Lite smolk i bägaren var kanske att Sverige fick storstryk i 
handboll av Polen.

Finns det Moule Frites på menyn kan jag nästan gå ned i spagat av smaksenstations glädje.  Blåmusslor kokta i vitvin, chili, citron och grädde, till de pommes, aioli och en bit bröd.  Nu avstod jag den gymnastiska övningen, för jag ville inte att mina vänner skulle  skämmas för mig……..eller okey helt ärligt jag kan inte gå ned i spagat. Men äta musslor det kan jag.

moules-and-frites

Så var det, det där med att hjälpa för valfri summa har du chansen att vara med i utlottningen av boken Skånska Matupplevelser,
 hänga du på så sätter du in valfri summa på Bristolskonto 8388-1,4 140 970-7 Swedbank, skriv ditt namn i kommentarsfältet ( det kommentarsfält som finns på internetbanken ) Varje krona är viktig stort som smått och varje krona hamnar där den ska hos Eddie och Barnen på Bristol Academy.  

Eller så köper du ett av de armband som Linnea gör för 100:- och även då kan boken Skånska Matupplevelser bli din. 

Den 1 mars drar vi en vinnare.

Slutligen Tack Pia för att även du hoppade på tåget och drog igång din egen utlottning tillförmån för Eddie och barnen på Bristol Academy.
Vi behöver fler vardagshjältar sådana som Anna och Jennie, de är mina vardagshjältar. 

Ha nu en fortsatt härlig onsdag, njut av dagen och var rädda om er.
Kram Åse 

 

18 thoughts on “Moule Frites

  1. Det låter ju faktiskt gott! Jag blev bjuden på en fantastiskt god fiskgryta med blåmusslor för ett litet tag sedan och det var först då jag förstod att den sortens musslor inte går att jämföra med de små läskiga som man köper i burk 😉
    Kram Maria

    • jag åt dem på Bröderna M, ärligt var jag lite skeptisk för det är ju inte den typ av restaurang men de var riktigt riktigt goda 10 p av 10 möjliga. Kram

  2. Åh så smarrigt…själv kan jag inte äta musslor längre 😦 allergi.
    Nu MÅSTE jag in till Bristol barnen & kika, det var ett tag sen sist:(

    Kram Åsa

  3. Så gott det ser ut! Har faktiskt aldrig testat Moule Frites, men det står på min lista över saker som jag borde smaka.
    Ha en fin kväll!
    Kram!

  4. Musslor är verkligen intet för mig. Det är något med konsistensen och smaken…

    Men med posten i dag fick jag däremot ett fint armband 🙂 Förhoppningsvis gör min insats någon nytta.

    Kram

  5. Vardagslyx på hög nivå, det är sådan som gör livet så skönt att leva. MUsslor gillar jag ju inte…men allt det där andra tackar jag aldrig nej till.

    Lite lyx med vinsten jag vann förra våre på Mossbylund, ska njutas i början av mars. Då har jag bokat in oss…ser fram emot det väldigt mycket. För bilderna som dyker upp bjuder verkligen in.

    Fin satsning ni gör för barnen, den hakar jag på med ett litet bidrag

    kram Kajsa

  6. Det lät ju härligt, sådana kvällar lever man länge på. Nu är ju tyvärr inte musslor min starkas sida, men goda vänner, mat och ett glas rött det hänger jag på 😉 Spagat, ja det har jag kunnat gå ner i för sisådär 100 år sedan, nu hade det nog behövts domkraft för att få upp mig 😉 Nja det där med handbollen… det kändes som om luften hade gått ur svenskarna på nåt sätt.. jaja det går fler tåg.
    Tack för att jag fick ”kopiera” din utlottning, man vill ju göra något för att hjälpa Barnen på Bristol!
    Ha en finfin dag!!
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

