vita vidder

Så fick vi snö även i år och jag gör en liten snödans, för även om de skånska vindarna är bitande och tränger långt in i märgen så är det vinter och på vintern ska man ha snö och minusgrader, och jag klär mig i vintermundering för att inte frysa när vi ger oss ut på tur, jag och de skäggiga. 

Medan jag fyller lungorna med härlig kall Östersjö luft och känner hur vinden nyper mig i kinderna och de blir alldeles rosiga så njuter de fyrbenta av att få göra ett schnauzer race  och jag ler och blir lycklig av att de är lyckliga. 

axl

bank  

Fånga dagen den kommer inte i repris.
Kram Åse

Vill du kan du också vara med och göra skillnad för Barnen på Bristol Academy. Samtidigt har du chansen att vara med i en utlottningen av boken Skånska Matupplevelse.

 hänga du på så sätter du in valfri summa på Bristolskonto 8388-1,4 140 970-7 Swedbank, skriv ditt namn i kommentarsfältet ( det kommentarsfält som finns på internetbanken ) Varje krona är viktig stort som smått och varje krona hamnar där den ska hos Eddie och Barnen på Bristol Academy.  

Eller så köper du ett av de armband som Linnea gör för 100:- och även då kan boken Skånska Matupplevelser bli din. 

Den 1 mars drar vi en vinnare.

 


 

 

11 thoughts on “vita vidder

  1. Javisst är det härligt då det är riktig vinter. Både barn och djur blir lekfulla och glada. Här har det snöat i tre dagar och mer är på väg.
    En undran : känner du till någon bra naprapat där borta i södern? Dottern har fått ryggskott och hon bor ju i Malmö.

    Kram
    annika

  2. Så härlig bild på vovvarna som rusar fram i snön. När jag läser runt på bloggar idag så är allt om hur mycket snö alla har. Här är ju raka motsatsen så det är skönt med en svalkande kontrast vill jag lova. I dag verkar vi dock får ett litet värmeavbrott för att återkomma med stormsteg under helgen sägs det.
    Trevlig helg!
    Kram anette

  3. Vilken härlig bild på de små skäggiga:) Jag har den stora äran att vara dagmatte till en sådan liten goding och hon älskar också snö. Mest att jaga snöskoveln:)
    Ha det så gott i vinterlandet!

  4. Våra hundar far fram som ystra kalvar på grönbete! Till och med Herr Hund som har elva år på nacken blir som valp på nytt 🙂 Men deras matte är inte lika road…

  5. Igår var jag inte glad över den skånska vintern! Vägar som blåst igen och promenader över
    åkrar i isande vind. Nej, för mig skulle det räcka med en vintervecka i fjällen!
    Känner mig fortfarande lurad av mäklarna som för tio sedan sa, att här nere vid Sydkusten var
    golfbanorna öppna året runt! Snöröjning stod inte ens med på utgiftslistan när vi köpte huset på landet!! Har klimatet ändrats eller blev vi lurade, det är frågan.
    Nu har jag också ett sådant där fint armband! Duktiga Linnea!
    Kram M.E

  6. Dom ser ut att njuta, de skäggiga 😉
    Du också tror jag. Jag tycker att luften känns extra frisk då det är minusgrader. Och att man sedan blir rosig om kinderna gör inte saken sämre 🙂
    Kloka ord det där. Dagen idag kommer inte i repris…
    Kram

  7. Ja visst är vintern här på väst och sydkusten lite speciell, men vi behöver den här kyliga bitande
    årstiden också. Underbara bilder, speciellt den på dina skäggiga godingar 😉 Snölycka, det är
    grejer det!
    Hoppas att du också får en riktigt härlig dag och att du njuter av de vita vidderna!
    Kramar

Var inte blyg lämna en kommentar

