fredag

Fredag och tillika sista dagen i januari, i morgon ta vi ett kliv in i en ny månad vilket innebär att vi också går mot ljusare kvällar och morgnar. Om bara några månader väntar den efterlängtade våren, men även om det är kallt och de skånska vindarna viner så försöker jag leva efter devisen här och nu. Glädjas åt att jag får vara med på resan som kallas
Livet ! 

gul

oregano

I dagarna två har det lilla hotellet vid havet visat upp sig på konferensmässa i Malmö, trevliga men intensiva dagar, härligt att träffa och byta några ord med branschkollegor, spännande möten med potentiella kunder. Men man har också tiden att studera människor som passerar, människor som man kanske bara får ett endaste möte med, så olika vi är både till det inre och yttre. Vissa frågar lite försiktigt får man smaka på det ni har uppdukat, andra formligen fyller handväskan med logochoklad. Och jag blir fnissig och vet inte riktigt vart jag ska fästa blicken.
Men givande dagar hade vi.

374489_731061736906934_1652529832_nÖnskar er alla en riktigt härlig fredag.
Kram Åse 

20 thoughts on “fredag

  1. Jag tränar på att vara här och nu när det gäller årstider. Är ingen vintermänniska men försöker att hitta det fina i vintern=)) Kul med mässa! Kram Hannis

  2. Alltid kul att stå på mässa o träffa fullt med folk. Vilken superfin monter ni har där skulle jag gärna kika förbi. Visst har alla årstider sin charm men jag föredrar vår o höst. Kramisar Tina

  3. Jag hade bara vågat ta en bit, men Bosse 11 år hade tagit några extra vändor när ingen såg det. 😉 Hoppas det ”lilla hotellet vid havet” fick många nya kontakter och inte bara snyltgäster.
    Önskar dig en fin lördagskväll. Här är jag verkligen en tupp. Kram

  4. Hej, hittade hit via Znogge.

    Vilket fantastiskt citat du har i headern! Och visst är det så, en spännande resa genom Livet.

    Och människor…vi alla, är verkligen så olika! Inte alltid så lätt att förstå sig på. 😉

    Trevlig helg!

  5. Spännande med mässa. Väldigt fin monter. Gillar dina bilder och längtar till våren. Fast det är helt rätt det du skriver, resan som kallas livet är bra härlig. Hoppas du fick till en god fisksoppa. Då ses vi kanske i morgon. Ha en go kväll.
    Kram Kristina

  6. Varje årstid har sin charm och även om vi längtar till ljuset och värmen gäller det att ta tillvara på tiden och dagarna som är nu.

    Spännande med mässa! Kan tro att det var livgivande:-)

    Kram Cecce

  7. Tror minsann att kommentaren jag precis skrev försvann men det jag ville säga var i alla fall att det är väldigt sköna bilder du visar. Något att värma sig med en kall dag som denna och det lilla hotellet verkar så mysigt.
    Kram Maria

  8. Gud så cool sista bild…och dom andra också , hihi……jaa härligt att vi går mot ljusare tider ;))
    Trevlig helg till dej !
    Kram bia

  9. Oj vad livet hade varit tråkigt om vi hade varit lika allihop. Vilken härlig monter ni
    hade, den ser verkligen supermysig ut! Tro sjutton att de kom och lastade fickorna
    fulla av era godsaker då 😉
    Ha en riktigt mysig fredagskväll!
    Kramen

  10. Det ska bli skönt med ljusare och längre dagar, man kan ju inget annat än att längtas till våren nu.
    vad roligt med mässa och jag kan tänka mig att det kan bli komiskt att se kontrasterna med handväskpropparen och de försiktiga

    Kram & ha en fin helg
    Kajsa

Var inte blyg lämna en kommentar

