Dimman

Dimman ligger tjock.
Vi är bara i startgroparna av februari, än har vi nog mer vinter att vänta men det är något i naturen som börjar förändras, man kan nästan känna doften av den skånska myllan, jord och lera. Det känns som om hon börjar vakna ur sin vintervila Moder Jord.

Småfåglarna har bråttom, de sjunger och är snabba vid matbordet och jag kan sitta länge och bara titta på dem, med en värmande kopp te låter jag tankarna vandra som de själv vill, fladdra i väg , drömmer en stund om den värmande vårsolen då man sitter uppkrupen vid husväggen och bara njuter en stund, samlar ny energi, mår bra och är tacksam över livet, de livet vi lever här och nu. 

Det är roligt att leva för det är då man får se hur det går. 

fagel

fagel16-7feb10

Ha en fin kväll.
Kram Åse  

17 thoughts on “Dimman

  1. Visst är det så…härligt att leva!! Bara det vore lagom av allt…ibland kan jag känna att livet rusar på lite för fort, och man kan inte riktigt bromsa i tid. Men våren…denna ljuva tid som snart är här, måtte vi få en lång och härlig sådan, ladda alla batterier som går på sista versen och bli fulla av energi igen. Ja, som du förstår har jag en liten svacka just nu…*skrattar*, dygnet har för få timmar eller också har jag inte riktigt koll på vad som ska prioriteras.
    Ha det så gott!!
    Kram kram

  2. Sakta men säkert närmar sej våren och ljuset, som man längtar!
    Samtidigt får man försöka njuta här och nu ändå, som du säger 🙂
    Kram Johanna

  3. Det känns som vår när fåglarna kvittrar, snön smälter, solen skiner och blommorna börjar så smått vakna. Det är skönt just nu, men jag har hört att et ska bli kallt igen..brrrr.

    Fina fågelbilder du bjuder på

    Kram kajsa

  4. Nog är det roligt att leva=)) Och jag längtar tills vi får se dom där spåren här. På att naturen börjar vakna. Det är en fin tid vi är på väg emot. Kram Hannis

  5. Nog har vi haft tjock dimma idag alltid, kändes som att vara med i en riktig Wallander film när jag gick längs havet. Såg inte många meter framför mig!
    Håller med om att något hände igår i naturen!
    Svar: Det blev ett leende här också när jag läste att du bott i den beryktade kommunen!
    Blev tvungen att titta på ett avsnitt av ”Starke man”, för den serien hade jag inte sett.
    Satt faktiskt och skrattade högt, för det fanns många likheter med vad jag hört om de riktiga
    kommun pamparna. Tyvärr är jag rädd för att verkligheten överträffar dikten.
    Kram M.E

  6. Vilka härliga bilder! Ja dimma har vi tydligen gott om nu här i Skåne… Men vackert är det! Och tack för fina ord på min blogg ❤
    Ha en finfin kväll!
    Kram!

  7. Känns det så hos er också. Jag tyckte det var en svag doft av vår här idag, lite tidigt kanske,
    men fåglarna verkar hålla med. Vilka goa bilder!
    Man ska verkligen ta vara på varje sekund, vi är ju här och nu.
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kramen

  8. Nu har jag ju sovit bort hela dagen men jag har hört från en säker källa att det var nästan som en vårdag här idag. Plusgrader och sol 🙂
    Vilka fina fågelbilder!
    Kram och ha en fortsatt fin vecka!

Var inte blyg lämna en kommentar

