tack

Tack solen för att du visat dig  några dagar, visst blir allt så mycket lättare ! Jag är ingen sjusovare jag njuter allra mest av de tidiga morgonpromenaderna, längs havet eller  i våra gränder. Just den där morgontystheten är en lisa för själen, lugnet som sprider sig i kroppen och knoppen.  Inget mål, inga måsten bara vandra dit näsan pekar i min egen lilla värld tillsammans med mina två trogna följeslagare.

baat

yd10

fagel

I vår lilla stad är Kurt Wallander både omtalad och eftersökt, för något år sedan då jag skulle ge mig ut på promenad tillsammans med mina två kompanjoner blev jag stoppad av ett äldre tyskt par, de ville veta var Kurt bodde. Eftersom han i filmensvärld bara bor ett stenkast bort följde jag med dem, pekade på porten och talade om för dem att här bor Kurt Wallander – men det är bara i filmen inte på riktigt. Då tittar mannen på mig och undrar – tror du han är hemma ?
Full i skratt så blev mitt svar – jag vet faktiskt inte,  jag har inte sett till honom på några dagar.

 

Den ena dagen är inte alltid den andra lik.

Kram Åse 


20 thoughts on “tack

  1. Hoppas du får det lika skönt som vi hade det. Vågade inte skriva det men visst är all mat ekologisk, klart du får länka till fb, bara kul tycker jag.
    Kram på dig ♥

  2. Åh, dom där tidiga mornarna är mina favoriter. Just tystnaden och pälsbollen som skenar runt omkring mig. Det är en bra start på dagen. Kan tänka mig att du blev full i skratt av den kommentaren! Kram Hannis

  3. Nu är du den andre på några dagar som säger att inte Kurt W finns i verkligheten?! Va? Är det så?! (jag som är den störste Wallanderfantasten som finns!) 😉 😉

    Så fina bilder!

    Kram

    • kommer du till Skåne Susanne då får du komma hit så kan vi knacka på och se om Kurt kanske bjuder på kaffe, skulle han inte vara hemma vet jag på vilket kafé man hittar honom. 🙂 Kram

      • Ska genast kolla in resor! 😉
        Tror du att Stefan (Ola R) fikar där också…? Efter ”Hemligheten” känns det lite konstigt att se honom ta en fika… 😉

        Kram

  4. Jag har råkat ut för samma sak ett par gånger! Tyskar som kommit fram och frågat efter vägen till Wallanders bostad! Hört att folk även ringer till polisen och vill komma dit och titta på hans arbetsrum! Själv tycker jag nästan att det är lite läskigt hur en romanfigur kan prägla en stad så som Wallander gör. Tankarna går till andra böcker som styr religioner!
    Kram M.E

  5. Haha, det är inte lätt. Massagen var helt underbar, hela alltet var helt underbart. Jag är fortfarande kvar i bubblan.
    Hoppas du frisknat till.
    Kram Kristina

  6. Haha, vad härligt, det är då man förstår att det är svårt med kommunikation 😉
    Härliga bilder bjuder du på precis som alltid när man tittar in här. Håller helt
    och fullt med dig, det gamla talesättet stämmer verkligen väl: Morgonstund
    har guld i mun.
    Ha en mysig kväll!
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

