från andra sidan

Tillsammans med finaste vännerna åkte vi till det lilla hotellet vid havet, för första gången skulle jag vara gäst på min egen arbetsplats. Få se vår verksamhet så som våra gäster ser den, inte vara med och peta i små detaljer, njuta ett glas cava, simma några längder i poolen, sjunka ned i  39 gradigt bubblande vatten, luta mig tillbaka och rikta blicken mot skyn. Bara vara !

1492684_723863267626781_1265637063_o

379721_717860961560345_1298629896_n

1476259_710184462327995_414536244_n

dyback

kudde

När man är precis lagom utvilad slå sig ned vid ett vackert dukat bord och inmundiga en välkomponerad måltid, prata, skratta och njuta tillsammans med dem man tycker allra mest om. 

1012240_719849584694816_2099769385_n

68555_595646917115084_1241375200_n

När man sen känner sig lagom dåsig och mätt krypa upp i soffan sno en pläd om benen precis som hemma och fortsätta prata till långt ut på småtimmarna innan man kryper ned mellan sköna vita lakan och försvinner in i drömmarnas land. 

1397754_695762263770215_1909941838_o

Att få bli ompysslad är en lisa för själen och jag hoppas att våra gäster känner atmosfären och njuter precis lika mycket som jag gjorde.

ladansamtliga bilder tillhör Hotell Mossbylund 

Önskar er alla en härlig start på en ny vecka. 
Kram Åse

35 thoughts on “från andra sidan

  1. Vilken arbetsplats du har! Ser helt fantastiskt ut och din beskrivning av hotellet och upplevelsen där gör att jag vill åka dit 🙂
    Kram Maria

  2. Vilket underbart ställe, där skulle jag kunna koppla av till hundra%…så roligt att vara gäst på sin egen arbetsplats och få en inblick i samtidigt hur det upplevs av gästerna.
    Kramar och ha det gott♥

  3. Mmm…så härligt det ser ut! Skulle gott kunna tänka att boka in mig en helg!
    Vilket fint hotell du jobbar på!
    Hoppas du landat i vardagen och har en fin onsdag!

    Kram Cecce

  4. Så härligt det låter och dessutom spännande att vara gäst på sin egen arbetsplats! Klarade du av det helt? Jag är inte så säker på att jag inte återfallit i personalrollen…

    Underbara bilder och det ser så rofyllt ut!

  5. Skulle vilja sätta mig i bilen nu o ta några dagar o bara vara på denna fantastiska plats, precis vad min kropp o knopp skulle behöva just nu. Måste vara underbart att få gå till jobbet varje dag o mötas av all denna positiva energi.Kramisar Tina

  6. Mossbylund ligger alldeles för långt bort…jag känner att jag också skulle kunna spendera en natt, och gärna fler, där också…Har inget emot god mat, bubbel i både bassäng och glas, och att bli uppassad!! Men…man kan ju alltid föra upp det på önskelistan…
    Kram kram

  7. Vad mysigt att få ta del av den andra sidan och få njuta av all lyx. Samtidigt tänker jag är det inte svårt att låta bli? att lägga sig i eller rätta till något…eller något annat jobbrelaterat. Att bara släppa och låta sig omhändertas och släppa garden.

    Dina bilder skvallrar om en skön helg på det lilla hotellet vid havet.

    Kram Kajsa

  8. Vilken bra idé att få vara gäst och se det får andra sidan!
    Och det verkligen underbart ut. Jag ska verkligen tipsa alla som vill gästa oss på sommaren om ert fina hotell.
    Kram M.E

  9. Blir man inte lockad av de bilderna är det illa. Otroligt lockande tillsammans med texten. Jag hoppas på en kanonsäsong, som bär frukt för alla satsningar. 😀
    Ändå kan jag inte låta bli att fantisera vidare. Tänk om du plötsligt satt in bilder på råttor i bassängen med töntiga badräkter, vildsvin som läser och grymtar i biblioteket och Abbegåsen som har taskigt bordsskick och… då är frågan…. om det skulle räknas som din före detta arbetsplats eller nuvarande? Allt är hypotetiskt. Nu var det lånade bilder. Efter fotokursen kommer du att ställa ut egna bilder på din nuvarande eller före detta arbetsplats. Jag tror att du kommer att bli ett superproffs efter den weekenden. Kram

  10. Ser underbart ut! Så fint! Vad härligt att få umgås med dom man gillar allra bäst och göra det på sitt egna ställe…
    Lovley!
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

  11. Vad härligt att du själv också fick njuta med fina vänner. Sådant behöver man mer än man tror och behöver unna sig den ”lyxen” (Kan vara härligt bara med promenad i trevligt sällskap också :-). Bara man gör något eget ibland )

    Kram Lissen

  12. Åh det låter och ser helt underbart ut … Det stället ska jag ha i minnet. Jag har nämligen en plan att bjuda mina döttrar och mig själv på en riktigt härlig helg någon gång framöver och vad vore inte härligare än just hos dig. ❤

    Kram!

  13. Vilken härlig helg! Det ser supermysigt ut! Tänk att ha en sådan härlig arbetsplats!
    Ja nu börjar det dra ihop sig för vår lilla tripp till Hotellet med stort H.
    Det får bli i slutet av april, där är det inte så mycket bokat.
    Önskar dig en härlig dag!
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

