Hjärtedag

I går var det den stora hjärtedagen – alla hjärtans dag. Dagen då man ska kramas lite extra, bry sig om sina nära och kära lite extra,  så som alla dagar egentligen bör vara. Varje dag ska vi bry oss, må bra, få och ge kärlek och omtanke. Ett leende,  ett vänligt ord värmer långt in i minsta hjärtevrå.

DSC01469

Maken som kommer hem med en härlig bukett ranunklar, för han vet att det är mina favoriter och den allra vackraste vårbuketten jag kan tänka mig, vild och vacker. Nog är det  lite extra speciellt att få den på alla hjärtans dag. 

DSC01462

DSC01478

DSC01510

Än finns det chansen att köpa de fina armbanden som Linnea gör där pengarna oavkortat går till Barnen på Bristol Academy och samtidigt är du med i utlottningen av boken Skånska Matupplevelser. 

Avslutningsvis önskar jag er alla en riktigt fin lördag.
Kram Åse 

11 thoughts on “Hjärtedag

  1. Så sant! Lite märkligt är det att vi behöver en dag när man ska uppmärksamma varandra, vilket man bör göra varje dag. Men det kanske är bra med en liten påminnelse om hur viktigt det är.
    Ranunkler är väldigt vackra, en sådan bukett hade jag också blivit väldigt lycklig för.
    Kramen

  2. Vackert! Och kärleken till människor ska firas så ofta som möjligt i vardagen. Jag blev lite överraskad då jag hade hjärtan låg på mitt bord från en arbetskamrat. Det var en gullig gest tycker jag=)) Kram Hannis

  3. Fina blommor. Annars brukar jag säga att just den 14 februari är den sämsta dagen på hela året. Fast i år tänkte jag knappt på att det var 24 år sedan jag blev extra söt.
    Idag var jag där. Premiären är överstökad. Trevligt att vandra omkring i huset med 120 år på nacken. Jag tror att jag återkommer snart. Kram

  4. Underbart med blommor. Särskilt de som ges av kärlek! Jag valde att sätta in lite pengar på Hjärt-lungfonden istället detta året. Men jag älskar att uppmärksamma dagar av den här typen. Så jag bakade även kärleksmums och lite extra Fredagsmys till oss i familjen.
    Kram susan

  5. Ååå fina blomster!! SJälv firar vi inte <3-dagen… kommersiellt tjafs säger min man 😉 hmm… mooorrrr… hahhahaha!! Kramkalas på dig härliga böna!!!

  6. Ranunkler…ljuvligt!! Tyvärr var de som fanns kvar i vår lilla blomsterhandel inte värda att lägga pengarna på. Hoppas de kommer i kruka snart, och att man har turen med sig när man sen planterar ut dom.
    Alla Hjärtans Dag…tänk så olika betydelse det har för oss!! Jag har samma tanke som du, att bry sej om, visa värme och kärlek, och för en del handlar det om storslagna presenter, för att visa att de bryr sej om…Egentligen är det ju en självklarhet, årets alla dagar, men nog är det gott att få lite vackra blommor en dag som denna!!
    Ha en skön fortsättning på helgen, här vräker snön ned just nu, och igår var det vår…
    Kram kram

  7. Tycker som du att alla dagar ska vara som Alla Hjärtans Dag… varje dag är det lika viktigt att visa värme, kärlek och omtanke…
    Härligt med ranunkler… bland de vackraste blommor jag vet… och underbara bilder blev det!
    Fick mitt armband från Linnéa härom dagen – jättefint!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

  8. Ranunkler har även blivit min favoritblomma den här årstiden, tulpanen har hamnat på andra plats. Men någon bukett bara ranunkler har jag aldrig fått. Lite avis där…
    Jag tillhör dem som tycker om Alla Hjärtansdag, för jag tror att vi behöver en påminnelse om att visa varandra kärlek och omtanke. Min moster berättade att hon aldrig sett så många besökare en fredag som igår, på det vårdhem där hennes man vistas. Själv fick hon efter sitt besök där ett besök av mig, för det är tungt en sådan dag ha sin älskade på ett sådant ställe.
    Önskar dig en fin helg. Kram M.E

Var inte blyg lämna en kommentar

