ny vecka

I går var det fotoutmaning vänner emellan och temat var vardag. idag är det måndag och vardag, en ledig måndag då ingen klocka ringde tidigt i morse. En solig med blåsig måndag på sydkusten, men också en måndag som inte inneburit några måsten.  En sådan där skön dag som redan när man slår upp ögonen talar om att idag kan du göra precis vad du själv känner för. 

Som att fika tillsammans med mina fina döttrar. En brunögd med ett temperament som kan slå gnistor, omtänksam och sprallig. En blåögd och nybliven mamma, lugn och trygg i sin nya roll, båda har ett stort hjärta och står med båda benen tryggt på jorden. När jag tittar på dem känner jag hur mitt mamma hjärta svämmar över, dessa två vackra kvinnor har vi varit med och forma.  Och på det massor av babymys med allra finaste lille Abbe.  Att mötas av hans lilla soliga leende värmer långt in i mitt hjärtat. 

abbe1

DSC01557

DSC01562

Kram Åse 

24 thoughts on “ny vecka

  1. Men, så märkligt! Idag, på morgonpromenaden, tänkte jag just på dig och på din glädje över Abbe och log för mig själv. Så öppnar jag din sida och även om det gått några dagar, vad möter mig om inte just denna sötunge!

  2. Så förvånad…så glad, är det månne att det var måndag när bilderna togs som gjorde att alla dessa uttryck blev?? Man vet ju aldrig vad veckan kan innehålla…Urgulliga bilder!!
    Och jag har väl måndag idag då, eller vad man ska kalla det…ledig dag inför jobbarhelg är det iallafall, och mycket ska hinnas med, helst.Att sitta här vid datorn med en kopp kaffe, det är väl knappast tillåtet, eller…??
    Ha en trevlig helg!!
    Kram kram

  3. ÅH gulle!

    Känslan av stolthet när man ser sina små bli stora, och växa till fina människor är oslagbar. Som om man vunnit ett fantastiskt pris efter en stor utmaning. För det är faktiskt inte alldeles enkelt att forma de små liven till kloka och fina vuxna så du ska ge dig själv en stor kram 🙂

  4. Vilken underbar start på veckan! En sådan söt liten krabat det är 😉
    Den känslan när man tittar på sina barn och tänker på hur fort tiden har
    gått och att man varit med om att dana dessa människor, den är oslagbar!
    Önskar dig en fortsatt härlig tisdag!
    Kramen

  5. vilken bra start på veckan 🙂
    Vad go han ser ut lillkillen 🙂

    Det är en mycket skön känsla när barnen växer upp & har blivit bra vuxna människor. Man känner att man gjort rätt….

    Tänk att syskon kan bli så olika som personer 🙂
    Så är det här oxå. Min äldste (son) är lugn, beskedlig, hjälpsam & ordningsam. Har växt ifrån sin blyghet & blivit en ansvarsfull ung man med hjärtat på rätt ställe. ”lagom är bäst”
    Min yngsta (dotter) har ALLTID varit ett energiknippe & allt som hon gjort, har hon försökt prestera på toppnivå, har ett omväxlande humör & är alltid 100%! 100%arg, 100% glad, 100% ledsen. Hon har växt upp till en omtänksam, ambitiös, pedagogisk kvinna som har en inre strävan uppåt… varför vara näst bäst, när man kan vara bäst 😉

    Hoppas din vecka blir fortsatt bra 🙂
    Kram

  6. Så härligt att ha en dag och bara vara! Vilken liten goding han är ❤
    Själv är man mitt i hockeysäsongen, roligt det med men det tar mycket tid så helgerna är verkligen uppbokade!
    Ha en fortsatt fin vecka
    Kram Sandra

  7. Så stor han har blivit… otroligt så mycket som händer på ett par månader!
    Förstår att ditt mormors hjärta svämmar över! I kväll har jag sällskap av 6-åriga Victor och
    nog kan jag undra vart åren tar vägen. Jag som tycker att han föddes nyss!
    Kram M.E

Var inte blyg lämna en kommentar

