Hurra för Linnéa

Första mars, ny månad en månad som inte kunde få en bättre start. 

Kreativa Linnéa startade sin tillverkning av armband där hon valde att skänka pengarna till Eddie och Barnen på Bristol Academy och jag hängde på och valde att skänka boken Skånska Matupplevelser till någon som gav ett bidrag eller köpte ett armband. 

DSC01349  Idag var det så dags att dra en vinnare och berätta hur mycket pengar som kommit in på Bristols konto, summan är 10.280 kr. Av hela mitt hjärta säger jag tack till alla er som vill vara med och göra skillnad för barnen på en skola i Uganda. Om jag är glad så lovar jag att Anna, Jennie, Linnéa och Eddie är ännu gladare. Varje krona är viktig och varje krona vet jag kommer att förvaltas och användas på allra bästa vis. 

Linnéa var den som fick dra en vinnare av boken Skånska Matupplevelser och boken hamnar hos  Mona Wernersson. Grattis till dig, boken kommer med posten inom kort. 

img_2029_530a3d862a6b22aac23852da

För er som missat att köpa ett armband så går det fortfarande bra det är bara att sätta in 100:- på Bristols konto 8388-1,4 140 970-7 och skicka ett mail med namn och adress till bristol.uganda@gmail.com

dsc_0228_53104a1b9606ee7053708e18

Ha en fortsatt fin lördag.
Kram Åse 

9 thoughts on “Hurra för Linnéa

  1. En eloge till både dig och Linnea!
    Bra början på mars som är en månad där jag har fyra barnbarn som fyller år!
    Jag ger dem var sitt armband från Bristol i present för att fira hur bra insamlingen har gått,
    så blir det en slant till för barnen i Uganda!
    Kram M.E

  2. Å va kul! Då får jag kanske smaka på något från den;) Eller va säger su syster 😋 Stort Grattis till dig!
    Kramen

  3. Heja säger jag med!! Vilka kämpar! Fantastiskt så mycket pengar!
    Jag bär mitt armband varje dag, det ger distans till dom egna lyxproblemen varje gång jag tittar på det. Kram Hannis

  4. Åhhh…vad glad jag blir för pengarna, ja tårögd till och med. Dessa kronor kommer att göra skillnad för många barn, till saker som för oss är en självklarhet. Och grattis till vinnaren av boken, den kommer säkert att vara till glädje också, om än på ett helt annat sätt!!
    Här är det mest glädje inomhus idag, regnet hänger i luften och gråare än grått utanför fönstret. Den som är lyckligast just nu är nog ”skägget”, efter mattes lilla shoppingrunda så blev det ett pinfärskt märgben med lite slamsor kvar på…får väl sova med öppet fönster i natt misstänker jag…
    Ha en skön fortsättning på helgen!!
    Kram kram

Var inte blyg lämna en kommentar

