vårkänslor

Vilka ljuvliga dagar modernatur bjuder oss på.  Blå himmel, sol, fågelsång och naturen som sakta börjar vakna. Det knoppas lite här och var. Ljuvliga dagar som gjorde för promenader längs havet och alla man möter ser vårrusiga och lyckliga ut. Och jag kan inte låta bli att göra som Ronja Rövardotter, fylla lungorna, sträcka armarna mot skyn och göra årets första vårskrik. 

DSC02125

Ytterdörren som står på vid gavel, tvätten som torkar ute, nyputsade fönster och jag blir alldeles yr av lycka. Finns det något bättre än att se naturen förändras, sakta, sakta händer det saker varje dag. Alldeles ljuvligt.  

DSC02113

En bra start på en ny vecka.
Kram Åse

20 thoughts on “vårkänslor

  1. Det är underbart att se våren komma.. Och vilken energi det ger!
    Det får nog blir första kaffekoppen ute snart!
    Ha en fin onsdag
    Kram Sandra

  2. Hmm… Jag är precis på hemväg mot mina skitiga fönster som nog inte blivit renare på dom här 14 dagarna. Synd att det bara blir ljusare och ljusare nu – jag måste kanske tvätta fönstren då? 😉

  3. De har varit ett fantastiskt vår värme de sista dagarna och idag var det til och med så att jacjan ar av en stund. Underbart!!

    Kul att träffas IRL i söndags, även om en kort stund

    Kram Kajsa

  4. Superhärligt är det verkligen! 🙂

    Sv: Ja vissa tycker att det hjälper med b-vitamin, och överskottet kissas ut så det är inte farligt att prova. Vi tänkte även använda Ekholms prob tjärshampo och kanske droppa med prob olja i pälsen ibland också, det ska tydligen också kunna funka mot fästingar.

  5. Samtidigt som jag vill att våren ska ta riktig fart, så vill jag inte att det ska
    gå så fort så jag inte hinner med! Det gäller att ge sig tid att njuta av varje dag,
    så inte våren helt plötsligt ligger bakom en.
    Vackra foton som alltid hos dig.
    kram M.E

  6. Såna där skrik, det brukar jag också utbrista i när jag är i skogen, och tror att ingen hör mej…!! Man måste ju liksom få ur sig alla dom där känslorna, och fylla lungorna med ny frisk vårluft. Och eftersom jag intagit sängläge just nu, så har fönstret på vid gavel, ljuvlig luft, lite småkylig fortfarande, som kommer in…Fast jag skriker inte när jag ligger där…
    Kram kram

  7. Visst är det underbart! Allt väcks till liv igen och vi får ny energi 😉 Det får man även när man läser dina inlägg!
    Önskar dig en kanonvecka!
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

