På rad

I fredags steg vi ombord på ett flyg som tog oss norröver med destination Stockholm, en av världens vackraste städer, vår huvudstad.  Nordens Venedig bjöd oss på friska vindar som bet i kinderna och rufsade om håret. 

sto

Staden som är som gjord för promenader, många steg blev det både utomhus och inom- hus. Målet med resan var hygge, god mat och dryck, bara vara, njuta och ha det bra, och ett efterlängtat besök på fotografiska.

fotografiska_9990

Det är söndag och fotoutmaning vänner emellan temat denna söndag är på rad. I Stockholm finns det mycket som är på rad.

huset

Takåsar på rad
sparrisPå Hötorget ligger det sparris på rad
gronalund
På Grönalund står åkatraktionerna på rad.

För oss är det dags att återvända hem till vår egen lilla stad, säga  tack och på återseende till huvudstaden.

Mitt bidrag i Kristina och Marias fotoutmaning på rad.

Önskar er alla en härlig söndag.
Kram Åse 

22 thoughts on “På rad

  1. Stockholm är en fantastiskt fin stad – jag känner mig privilegierad att få ha bott i denna stad (nåja, i en förort i alla fall) i så många år 🙂

  2. Så trevligt att åka på utflykt. Fotografiska är ett måste för mej, så inspirerande.
    Härliga bilder i långa rader från dej

    Ha en fin start på veckan. // Lissen

  3. Stockholm är så vackert. Sparris bilden är så underbar. Den måste förstoras och placeras på ”lilla hotellet” Jag vill gärna veta mer om fotografiska, har planer på att åka dit i vår.
    Stor kram min fina vän. ♥

  4. Halloj!
    Härligt med Stockholm och alla dess sevärdheter.
    Fina bilder, gillar den gröna färgen på sparrisen :O)
    Ha d gott kram Arja

  5. Vilket fint bidrag till temat! Jättefina ”På rad”bilder. Fotografiska skulle jag också vilja besöka. Får väl helt enkelt se till att det blir gjort nästa gång jag kommer till Stockholm.
    Ha en riktigt fin söndag!
    Kram Maria

  6. Vilket härligt bidrag på dagens tema! Där var vi förra lördagen, men kameran hade fått stanna hemma! Jag hade hoppats på att få fem små nyfödda valpar på rad till dagens
    inlägg, men än är det inte för sent!
    Kram M.E

Var inte blyg lämna en kommentar

