hemresa

Det blev söndag och för oss var det dags att lämna vår vackra huvudstad för att återvända till vår egen lilla stad. Båda vackra var och en på sitt vis.

Innan vi tog farväl och sa på återseende hann vi med en promenad längs Strandvägen ut mot Djurgården. Känna skillnaden på en fredag och en söndag, fredag då människor har bråttom tlll eller ifrån något, söndag då vi möter ett lugnare tempo, människor som njuter av ledigheten, fångar dagen. 

hus

ringtorn

Jag en småstadsmänniska som älskar att komma till storstaden, känna pulsen och farten. Som njuter lika mycket av att komma hem igen, hem till min egen lilla borg.

skepp

Så landar vi hemma i en liten stad där allt är så mycket lugnare och jag tänker borta bra men hemma bäst. 

Ha en fortsatt fin måndag.
Kram Åse 

17 thoughts on “hemresa

  1. Ser ut som du haft en väldigt trevlig helg med härligt besök på bl.a. Fotografiska 🙂
    Gillar temat ”På rad”… många snygga bilder!
    Förstår dig… Hemma är alltid bäst 🙂
    Kram

  2. Jag har aldrig bott i Stockholm på riktigt, men märkligt nog ser mig skåningarna som en 08 och ser lite misstänksamt på mig om jag säger att jag är hemma när jag kommer till sydkusten.
    Kram M.E

  3. Borta bra men hemma är ändå bäst! Å vet du vad, nu har vi äntligen fått bokat vår tur ner till er i Ystad så tack för den fina filmen, den gav många tips 😉 Första helgen i maj så kommer vi ner till Mossbylund. Tack för de fina bilderna du bjuder på idag!
    Kramar

  4. Stockholm är så underbart med allt mångkulturellt och jag älskar pulsen när jag är där. Men som du så njuter jag oerhört av lugnet i min lilla stad när jag kommer hem igen:)
    Kram

Var inte blyg lämna en kommentar

