Det kallas vår

Helgen har bjudit oss på det som kallas vår, medan fåglarna stämt upp i skönsång har jag suttit inomhus i dagarna två för att lära mig lite om lightroom. Intressent och lärorikt. Så blir det söndageftermiddag och min kropp och knopp ropar ta mig till havet.Till ett hav som ligger som en spegel där slår jag mig ned på en sten, stoppar händerna i den ännu kalla sanden och känner solen som värmer min nacke. Tittar på svanarna som sakta glider fram, njuter av att det är lugnt och tyst. Känner att vinterjackan är alldeles för varm och kläderna i garderoben skulle behöva bytas ut mot något vårligare. 

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Söndag och fotoutmaning vänner emellan, dagens tema i min garderob. Detta får bli mitt bidrag, om än med en twist. Vill ni se fler bidrag titta in hos Maria och Kristina.

Kram Åse 

28 thoughts on “Det kallas vår

  1. Vilka fina och härliga bilder!! Visst är det skönt att ljuset kommit tillbaka. Så mycket lättare och roligare att fotografera då!!

    Önskar dig en fortsatt skön helg!

    Kram Cecce

  2. Ljuvlig känsla när jackan börjar bli för varm, vårkänsla.
    Måste lära mej lightroom jag också. Vill ta tag i det

    Ha en bra vecka. // Lissen

  3. Å vilka underbara vårbilder!
    Fast här hänger vinterjackan kvar. Den behövs nog till sista april, kan jag tänka. Men sedan åker den bort 🙂
    Kram!

  4. Den grimme ælling.
    Du har verkligen fångat våren perfekt, både i ord och bild.
    Hoppas det kommer många, många fler sådana helger!
    Kram

  5. Helgen var ljuvligt skön likaså dina bilder. Det är bara på morgonen och kvällen som det fortfarande är kallt och vinterjackan är skön, mitt pådagen krävs det inte så mycket på kroppen

    Kram Kajsa

  6. Då kan du passa på att gå fortsättningskursen. Den ska vara riktigt bra. Kör du den samtidigt som du byter ut din garderob spar du tid. Glöm bara inte bort att stänga dörren inifrån – darkroom. 🙂
    Fina bilder. Det är svårt att veta hur man ska klä sig. Vinden vid havet är fortfarande kylig men oj vad solen värmer gott. Kram Bosse

  7. Underbara bilder!! Å lite avundsjuk är jag allt på alla som var lediga i helgen och riktigt fick möta våren…Men frampå eftermiddagen idag blev det riktigt skönt också, så lite vårluft fick jag allt. Men inga bilder från något hav…inte ens vår lilla grodpöl Hjälmaren har jag hunnit med.
    Ha det gott!!
    Kram kram

  8. Vackra foton på en fågel som jag har respekt för!
    Här har vinterjackan redan hamnat i garderoben och nu ska det bli en titt
    i sommargarderoben.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram M.E

  9. Vilka helt underbara soliga söndagsbilder ☀️❤️

    Ja denna helgen har det verkligen varit härlig vår ☀️👍

    Ha en godnatt!
    Kram

  10. Vilka härliga bilder! Och en twist på utmaningen, sånt gillar jag 🙂 Tyvärr fungerar inte din länk från min sida hit. En bokstav har visst blivit fel. Kanske något du vill ändra om det går.
    Kram Maria

  11. Kul att gå på kurs o lära sig mer om lightroom, har bara nosat på det programmet o skulle behöva lära mig mer. Helt ljuvlig helg har det varit o jag har mest varit ute o njutit, kom inte in förrän efter åtta ikväll. Nu soffmys framför kaminen. Kramisar Tina

  12. Vilka helt fantastiska bilder Åse!!! Hoppas att kursen var kanon, jag kände att det blev lite för mycket och att det ligger lite för långt bort.
    Kramen

Var inte blyg lämna en kommentar

